Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Er det mange som har jukseprofil på facebook? En profil som ikke sier noe som helst om hvem du er, men bare har oppdiktet navn og alt annet? Jeg er nysgjerrig på hva folk jeg kjenner har lagt ut, men vil ikke melde meg inn på Facebook med opplysninger om meg selv, som navn o.l. siden Facebook har rett til å gjøre hva de vil med infoen..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 har ordentlig profil selv, men vet om folk som har det ja. Problemet er jo at når du ikke er venner med folk er det lett for dem å endre sikkerhetsinnstilligene så fremmede (som deg) ikke får snoket på profilen deres. facebook kan igrunn ikke gjøre så mye med navnet ditt da, er vel heller om du legger ut bilder det kan vurderes hva som er forsvarlig
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Der det står fullll name når man melder seg inn, kan man endre det etter at man har meldt seg inn? Er det dette som blir profilnavnet alle ser, eller lager man et annet nick i tillegg?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 nei du kan ikke endre anvnet da, det er det navnet som du skriver når du lager profil som blir vist
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Man kan endre navnet sitt ja. Jeg har gjort det, men de sjekker alle søknader om navneendringer så det er sikkert ikke mulig å dikte opp et åpenbart tullenavn. FB er greit nok det da. Men vil anbefale deg å legge inn ordentlig informasjon om deg selv, og ikke tulle. Selv har jeg en vanlig profil, som kun mine godkjente venner kan se på. Altså, ingen uvedkommede nysgjerrige får sjekket noe som helst om meg.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Nei, de får ikke sjekket det nå, men alt du skriver der blir lagret av Facebook, som har lov til å bruke det til hva de vil, også selge det, de har også rett til å lete opp all annen informasjon om deg og lagre det. Derfor er jeg veldig skeptisk til FB, og vil ikke bruke mine riktige opplysninger. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Mener ikke ALL informasjon, som sykejournaler o.l, selvfølgelig, men f.eks. telefonnummer, adresse, hvilket politisk parti og foreninger du er medlem av, o.l. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Du velger selv hva du vil legge ut der. Bla. har katten min profil og den er ikke slettet;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå