Andie82*tobarnsmor* Skrevet 9. mai 2008 #26 Skrevet 9. mai 2008 Ja jeg vet at jeg er ganske stor, tro meg! jeg prøver faktisk og gjøre noe med vekten, men det går sakte og jeg synes det er vanskelig, når man får verken hjelp eller støtte fra lege eller folk rundt meg.
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #27 Skrevet 9. mai 2008 Her er BMI kalkulator http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #28 Skrevet 9. mai 2008 Ja det vil jeg tro, at det er vanskelig uten støtte og oppfølging. Veldig sært av legen din og først mene du er så overvektig at det er helsefarlig, men så å ikke gi deg noen oppfølging. Jeg mener, hadde du hatt kreft eller andre sykdommer hadde du nå fått hjelp.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 9. mai 2008 #29 Skrevet 9. mai 2008 kommer helt ann på hvordan kiloene er fordelt. jeg er 170 høy, å etter jeg fikk førstemann gikk jeg opp til 73 kg. men hadde de sykt spinkle armene og bena.. så det sier seg selv at resten var på rompa, hoftene og magen. å på meg var det ikke fint, jeg har en VELDIG spinkel å lett beinbygning å da. nå er jeg 51 kg, å trives bedre med det:)
Scorpiogi Skrevet 9. mai 2008 #30 Skrevet 9. mai 2008 Jeg vil klassifisere en person med bmi på 25,9 for slank og fin og passe normalvektig. Slutt og sett griller i huet på folk! Du har et fint utgangspunkt for og holde deg. Ja, det står lett overvekt på bmi'en din nå, men den måler ikke andelen av fett og muskler. Bmi'en skal kun være retningsgivende og ikke avgjørende. Er du usikke på hvordan kroppen din har det, få målt fettprosenten i kroppen din, da får du nok et klarere bilde.....
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #31 Skrevet 9. mai 2008 Du kan jo ikke bare klassifisere en egen BMI! Det er jo en kalkulator som viser body mass index`et. Og i den skalaen står det at over 25 i BMI er overvekt. Kan ikke komme fra det....
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #32 Skrevet 9. mai 2008 BMI er bare en pekepinn, absolutt ikke noen sikker indikasjon. Den går kunn utifra vekt og høyde, og tar ikke med noen andre faktorer. Det sier seg selv at det ikke gir et sikkert resultat. En person med 24 i BMI kan godt være overvektig, og en person med 26 kan godt ikke være det..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #33 Skrevet 9. mai 2008 Kanskje du bør ta ansvar selv? Du kan ikke vente at andre skal gjøre deg slank, det krever innsats, lillemor. Slutt å putt småting i munnen:) Jeg tror mange spiser mer enn de tror...... Nå er jeg helt normal i vekt, i følge meg selv;) 1,61 meter og 58 kg. Men du HI; du er ikke overvektig så det er problematisk. Du er kanskje litt rund, men langt fra fet. Jeg ville sikkert sagt du er slank, hadde jeg sett deg;)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #34 Skrevet 9. mai 2008 Det var et programm på tv2 ang dette temaet fedme og bmi på torsdag, het noe med ... og last. Der mente de at det ikke var hold i bmi, og de viste eksempler på folk som var like høy og hadde lik vekt... Det ene tilfelle viste de en mann med stor kule magen, han var overvektig og bmi'en viste også dette, den nadre mannen hadde samme bmi men med six-pack og store muskler. Ifølge deres bmi skulle begge vært svært overvektige, men den ene er et levende eksempel på at bmi resultatene mangler vesentlige faktorer. Hvis du trives med deg selv så fins det ikke noe bedre enn det:)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #35 Skrevet 10. mai 2008 Skulle jeg levd etter den " er du 165 høy, må du veie 55 kg-regelen", så hadde jeg vært et beinrangel! Jeg er 178 høy, og veier 83 kg. Da er jeg helt slank! Kommer jo veldig ann på hvordan kroppen er satt sammen! Jeg har både kraftig beinbygning og en del muskler, uten at jeg er "buff" på noen måte. Uansett syns jeg det er mye bedre med for mye enn for lite!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #36 Skrevet 10. mai 2008 Vi er like høye og jeg tror jeg også har en spinkel og lett benbygning. Jeg holdt meg under 55 kilo frem til jeg ble voksen, sånn nærmere 30 års alderen. Jeg er kjempeflott nå, med markerte magemuskler, en deilig sprettrumpe, to store fine pupper. Jeg er rett og slett ganske bra, men jeg veier over ti kilo mer enn deg? Er det musklene du mangler eller hva er det? For jeg har en venninne som er 172 cm og kanskje 57-58 kilo og hun ser ikke pen ut. Hun har mistet både pupper og rumpe. Jeg ville klassifisert deg som undervektig, kanskje svært undervektig til og med.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #37 Skrevet 10. mai 2008 For å si det slik, så var det det jeg veide da jeg fødte nr 2. Jeg er 1.70 m, så jeg synes det er for mye, men ikke VELDIG overvektig.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #38 Skrevet 10. mai 2008 HERREGUD jenter! Overvektig!? skjerp dere!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #39 Skrevet 10. mai 2008 Når du veier 73 kg og er 1.68 er det overvekt. Ikke mye, men ville nok ha tatt av en 10 kg ca.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #40 Skrevet 10. mai 2008 Hvor mye en veier har ikke så veldig stor betydning alltid. To personer som er like høye og som ser "like" ut kan alikevell variere mye i vekt.. Noen har tyngre benbygning bla.. Og så kommer det jo mye ann på hvordan kiloene er fordelt.. Men NEI, du er ikke overvektig, går un der det som kalles normalt!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #41 Skrevet 10. mai 2008 jeg veide 72 kg dagen før jeg fødte og er 1.67 m. veide 60 da jeg ble gravid. Hadde jeg veid 73 kg nå hadde jeg sett ut som den bolla...med min kroppsbygning iallfall! Men har du mye muskler så trenger du ikke være spesielt overvektig! hvis ikke ville jeg vel sett på deg som god og lubben utifra høyde og vekt.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 10. mai 2008 #42 Skrevet 10. mai 2008 I følge BMI, så er jeg akkurat innenfor "normalen"...(veier 69)Jeg kikket istad. Hadde også ligget innenfor nomalen på 53kilo. Da hadde jeg ment at jeg hadde vært sykelig tynn. Jeg er like høy som deg å veide 86 kilo når jeg hadde fått barn. Gikk ikke ned før jeg sluttet på p-sprøyta. Jeg var kjempefornøyd da også jeg. Handla fine klær, pynta meg på håret og neglene og gikk turer og følte meg frisk og rask. Blir helt oppgitt av det bmi-hysteriet jeg vaffal;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå