MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Har dere hørt noe om at dersom mor er rhesus negativ og bærer frem et positivt barn, er det da fare for forskjellige misdannelser hos barnet? F.eks leppe/gane spalte, hjertefeil o.l?
kona til Pondus Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 hei, kan ikke huske at jeg har hørt noe om det. men er ikke sikker. Det som det er fare for, er blodforgiftning. -Så legen er litt ekstra påpasselig med mor og barn. Etter fødsel får mor en sprøyte, slik at hun ikke danner anti-stoffer mot et evt nytt barn seinere.
Miffs Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Jeg er R- og babyen min R+. Aldri hørt noe om det du skriver der. Men jeg fikk en sprøyte etter fødselen pga dette, så jeg ikke skal få problem under neste svangerskap. Noe med at babyen kan danne antistoffer til nestemann, eller seg selv(ble tatt blodprøver av under svangerskapet).
prekæs Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 det har jeg aldri hørt. Jeg er negativ og to av barna negative. Minsten er positiv.Har søkt kunnskap om dette og før måtte man noen ganger skifte blod. Aldri blitt fortalt om fare for misdannelser. Uff, er det noen som har sagt det til deg?
kona til Pondus Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 hei igjen, sa blodforgiftning - men det er svangerskapsforgitning jeg mente:) http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321187
titti1983 Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Hei! Jeg er R- mens babyen er R+. Har ikke hørt om missdannelser på grunn av dette. Bare viktig at mor får en sprøyte etter fødselen, slik at man ikke danner antistoffer i det neste svangerskapet. For å minske sjansene for leppe/ganespalte er vel det viktigste man gjør å ta folat/folsyre de tre første mnd.
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2008 Okey det var godt å høre. Det var en vennine som var sikker på at hun hadde lest det en plass. Jeg er R- og fikk en R+ gutt med hjertefeil. Så begynnte jo å tenke nå om det kan ha noe med det å gjør. Men legene har aldri nevnt noe om det, så det stemmer nok ikke. Måtte bare høre med dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå