stinky-monkey Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Har tatt på meg for mange vakter, og kjenner på hele kroppen at jeg ikke makter mer. Men tør ikke ringe inn syk. For jeg er jo egenlig ikke syk. Bare gravid og fryktelig sliten. Føler liksom ikke at det er god nok grunn til å være hjemme. Har nå jobbet 2 seinvakter på rad, og skal ha 3. i dag, også har jeg to tidligvakter i helga, og seinvakt mandag igjen. Det er 6 dager på rad, og det tror jeg ikke at jeg klarer å holde ut. Men vurderer å jobbe i kveld, og så heller ringe inn syk i helga. Men siden jeg skal jobbe tidligvakt i morra, og må ringe om morningen så er det jo litt vanskelig for dem å finne en ny for meg... Off, jeg HATER å ringe inn syk. Gjør det nesten aldri, da skal jeg være så syk at jeg henger over do og spyr omtrent... Hva ville dere gjort?
stinky-monkey Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. mai 2008 Nå har jeg faktisk mannet meg opp til å ta den telefonen til jobben. Så da kan jeg holde meg hjemme både i kveld og i morra. YES!! Da skal jeg bare slappe av og ikke gjøre noe som helst. Må jo ta vare på den gravide kroppen, da :-) Husker forrige sv.skap, så jobbet jeg til jeg var ganske så høygravid, og var helt utmattet på slutten, men utsatte og utsatte å sykemelde meg, for jeg tørte rett og slett ikke spørre legen om sykemelding. Men til slutt holdt jeg det ikke ut mer, så da fikk jeg karret meg opp til å gjøre det. Jeg er ikke flink til å si fra når jeg er sliten og ikke klarer mer. Håper dere andre er flinke til å si fra, og at dere tar vare på dere selv i svangerskapet :-)
Leo84 Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 jeg har vært 50%sykmeldt siden uke 6 pga jeg er så ufattelig sliten(trenger sove pauser om dagen). har tvillinger på 3år og full jobb pluss at hus og mann skal også ha sin del. klarer ikke få det til å gå rundt, og som legen min sier svangerskapet er første prioritet. skal heller satse på å jobbe fullt igjen fra uke 12. jeg synes du skal tenke på deg selv nå først og fremst. du vil få igjen få det senere
stinky-monkey Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2008 Off, ja du har rett. Det er ikke så lurt å slite seg helt ut heller. Jeg har jo 3 barn under skolealder, pluss mann og hus også. Mannen jobber dagtid, og jeg jobber bare kveld og helg, så da må jeg være aleine med yngstemann (i værste trassalder) på dagtid (de to eldste i barnehagen), også rett på jobb når mannen kommer hjem fra jobb. Det er fryktelig slitsomt. Så jeg burde vel ikke ha dårlig samvittighet nå for at jeg ringte inn syk, vel ? :-)
Gjest Mammamoms Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet for at du ringte og sa du var syk! :-) Det er viktig å ta hensyn til kroppen i den situasjonen du er nå. Det er høres ganske tøft ut med tre småbarn og mye jobbing selv, ikke rart at det gjør deg ekstra sliten. Hvor langt er du på vei da?
stinky-monkey Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2008 Jeg er 10+1 i dag :-) Jeg angrer ikke på at jeg ringte inn. Føler meg helt elendig i dag. Nå går jeg bare rundt og ser på alt som skulle vært gjort av husarbeid her, og klarer ikke løfte en finger. Gubben er ute å klipper gresset :-) Gleder meg til en rolig kveld med mannen min. Han skal ut å leie film til oss, så skal vi kooooose oss :-)
1.gang!!! :) Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Hei! Det virker som om du har tatt litt for mye vann over hodet, kjære deg. Med din arbeidssituasjon, med kveldsvakter, MÅ du ta ekstra hensyn!!! Bra at du tok kontakt med legen, det er det de er til for, Å HJELPE!!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå