Gå til innhold

Dere som gir grøt, middag og ammer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når får dere ammet deres små? Jeg synes det er så vanskelig i forhold til dette nå. Jeg gir grøt rundt kl 10:30 og ca kl 17:00. Jeg ammer i mellom dette samt morgen, kveld og natt. Jeg skal begynne med middag nå også, og plasserer da middagstiden midt imellom grøtmåltidne.

Problemet er vel det at om jeg ammer før fast føde, er hu for mett for fast føde. Gir jeg fast føde først, er hu for mett til melk. Jeg får liksom ikke dette til å gå opp helt jeg.

Hun er 5,5 mnd, hvor mye melk skal hu ha i løpet av døgnet? Det skal sies at jeg fortsatt nattammer hver tredje time, men vil jo gjerne avvenne henne med dette om ikke så lenge..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg gir grøt på formiddagen og middag ca. fem og ni på kvelden, alt annet er melk og det er dager jeg ammer mer og dager jeg ammer mindre, kommer an på hennes behov. Gir også litt banan på dagen, og vann.

Skrevet

Det lurer jeg også på.

Jeg fikk tips om å amme før grøten fordi det skulle hjelpe til å spalte opp, men det er jo veldig vanskelig å få i henne grøt når hun har diet..

Spiser et par skjeer så vil hun ikke ha mer..

Tror hun synes det er bedre med pupp enn grøt men..

Skrevet

Eg amme på natta, gir ein pupp og graut i 9-10-tida, så pupp heile dagen fram t kvelds, når hu òg får ein pupp før hu får graut. Det blir vel stadig mindre mm på ungane etterkvart som fast føde kjem inn, naturligvis. Begynne òg etterkvart me middag, og då vil eg nok òg gi ein pupp før. Er hu ikkje mett etter grauten, får hu gjerne litt pupp igjen.

Ho er 6 mnd neste veka. Og hu søv frå ca 19 til 5-6 om morgonen..herlig! Set kanskje i tutten i 3-4-tida.

Skrevet

Jeg ammer før måltidene, men han er blitt veldig uintressert i puppen på dagtid, virker som han synes det er kjedelig å ligge der, vil se seg rundt, grøt og middag går derimot ned på høykant.

De eneste gangene han ammer bra er midt på natten samt morgen.

Noen dager har jeg pumpet og gitt på flaske, men synes det er litt mye styr.

Ikke så lett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...