Gå til innhold

Her superdupermamma:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dette har jeg tenkt på :o( 11:11 21.04.2008

Jeg har tenkt mye den siste tiden..... Mye på hvorfor jeg henger her inne. I utgangspunktet var det et lyspunkt i hverdagen, jeg kunne svare i hytt og pine. Jeg kunne le med dere så høyt at mannen min lurte på om jeg hadde klikka:o)

Det er lenge siden det nå, jeg lo litt i forrige uke og før det var den den Rusa grisen:o)

Jeg følte jeg kunne bidra........ Jeg føler ikke det lenger.

Det kom et innlegg før påske som handlet om hva vi ønsket at modne foreldre skulle brukes til, og det kom div. innspill.

Et av de handlet om at det var så mange her som kuppet andres innlegg.... Det har jeg tatt veldig til meg, jeg ble redd....-For det var jo nettopp det jeg gjorde. Kuppet andres innlegg, jeg har jo svart i hytt og pine. Jeg har svart når noen spør om omgangsyke og jeg har svart når noen skulle velge farge på en vegg. Og jeg har svart ut i fra egen erfaring eller synspunkt.

Jeg har jo ingen relevant utdannelse til å svare dere, ikke er jeg pedagog og ikke er jeg lege og ikke er jeg farmasøyt......

Det eneste jeg egentlig kan bidra med er hvordan sveis barna deres vil kle:o)

Men det innlegget har det gjort meg redd for å svare, redd for å si noe galt, redd for at det skulle oppfattes feil....

Og jeg ønsker jo ikke det.

Jeg vil skravle om alt og ingenting, jeg vil le med dere i glede og gråte med dere i sorg....

Men jeg vil ikke at dere skal tror at jeg ønsker å være bedre enn dere.

Mine svar når noen spør om noe, har aldri vært ment å kuppe deres oppmerksomhet.

Jeg blir sliten av dette.......sliten av og skulle lete fram det rette svaret..

For jeg vet jo i utgangspunktet ikke det rette svaret, i hvertfall ikke det dere ser på som det rette svaret.

Det har vært så mange rare innlegg i det siste, som føles som små stikk..... Det er derfor jeg må ha ut dette nå.

Jeg har lest bakover i tid på sidene her, og ting var ikke bedre før...... men mye morsommere:o)

Jeg har venner i det virkelige livet også, men det har vært gøy å henge her, da jeg tilbringer hele dagen og mange kvelder alene....

Jeg er lykkelig som det er, jeg må ikke ha dib for å kjenne lykke.....

Men jeg synes som sagt at det blir for slitsomt, når jeg må veie ordene mine på gullvekt før jeg skriver.

Og jeg synes det blir for dumt hvis noen skal bestemme hvilke retningslinjer som skal følges her......Hvis noen skal si at har du ikke relevant utdannelse så hold kjeft......

Det har vært gøy å leke med dere, og jeg kommer nok til å henge i kulissene og svare der jeg føler at jeg med sikkerhet kan bidra....

Nå skal jeg sette meg ut i sola og nyte livet med en deilig kopp kaffe:o)

Ha en fin dag dere også.

mamma søker barn-har fått 2

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 11:47 21.04.2008

Har sendt deg en PM, jeg c",)

Reveenka

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 12:06 21.04.2008

Ville bare si at du ikke er alene!

Som kanskje noen av dere har lagt merke til (eller kanskje ikke...;-) så har jeg egentlig skrevet mindre og mindre her inne siden jul. Jeg har trodd at dette kanskje skyldes at dagene er travle. Men det var de jo før også. Så tenkte jeg at kanskje det skyldes at jeg ikke har sååå små lengre, men det har jo ikke alle dere heller. Og løsningen er vel ganske enkel. Før kunne jeg "fjase" her inne. Og det synes jeg ikke er så lett lengre. Har faktisk en laaaang utdannelse som sikkert kunne vært relevant til egen Klara Klok spalte. Men akkurat det får jeg da utløp for i tilstrekkelig grad på jobb. Ikke misforstå, ønsker ikke at alt bare skal bli tull. For det må da absolutt være plass for alvor også. Men kanskje vi skal tillate at vi alle er forskjellige. Og at vi alle, uavhengig av utdannelse eller ikke, prater ut fra eget erfaringsgrunnlag?

Og du - gir du råd om sveisen på oss voksne også, eller...? Nyt en dag i solen for meg også da ;-))))

Gummelillan

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 12:13 21.04.2008

Hmmm..........dere setter ord på mine tanker også om hvordan dette forumet har utviklet seg....... Det er trist at det har blitt slik, men godt å se at det er flere som har de samme tankene....

Håper du nyter sola msb og jeg håper vi kan fortsette å leke:-D

Klem fra meg

Attpåklatten :-)™

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 12:28 21.04.2008

Det er trist at du føler det slik! Like trist som det er at andre føler det de føler rundt temaet hva som er ønsket fra et nettforum som dette...alle disse følelsene og opplevelsene er vel like berettiget eller lov å sette ord på?

Jeg tror slett ikke at dette er et nytt fenomen her inne...Tidligere har det vært delt ut advarsler fra andre brukere her inne...om å ta seg i akt og trå mer forsiktig. Det har vært tatt opp at noen føler at de ikke slipper til fordi enkelte er "for" dominerende. Det har versert ymse variasjoner på hva, hvem og hvorfor...ihvertfall de 18 mnd jeg har vært her inne.

Det som gjerne skjer er at noen faller fra fordi de ikke lengre føler samhold med de andre brukerne, noen faller fra fordi tiden ikke strekker til i samme grad etter at permisjonen er avsluttet, noen har følt seg eksludert fordi et knippe mennesker har en sjargong og en måte å kommunisere på som ikke oppleves inkluderende, noen har jo følt seg direkte forfulgt, andre igjen har blitt såret fordi det har blitt sagt ting her inne som de har følt var ment direkte til dem...uten at det har vært på sin plass å forrsvare seg, av frykt for å gjøre de andre uvitende oppmerksom på div. hendelser... (Jeg nevner i fleng...)

De ulike trådene som har blitt laget her med jevne mellomrom er vel et resultat av at noen her inne er her mer enn andre, opplever mer her inne enn andre, og ser andre sammenhenger enn det de som er her sporadisk gjør. Og det er vel lov å si noe om dette, selv om det er en personlig opplevelse? Det at man begynner å gruble over om en bruker egentlig siktet til en selv, noe man har sagt og ment, følt og hevdet er kanskje et resultat av en tilbakeholdenhet iforhold til å peke direkte på innlegg og brukere som har sagt eller uttrykkt noe som oppleves vanskelig eller direkte støtende. Å uttale seg i generelle vendinger er kanskje valgt for å ikke sette igang en personlig diskusjon, men heller slenge ut ord og meninger som andre her inne kan tenke over..?

Dine tanker og følelser rundt dette msb vil også legge påvirke hvordan andre mennesker føler om ting... Vi er jo alle mennesker bak tastaturene, som lar oss påvirke. Men å si at du ikke skal uttrykke tankene dine rundt noe du opplever som vanskelig ville jo være helt feil. Dine følelser og tanker er like berettiget som alle andre sine! Ingen her sitter med fasiten!

Håper du nyter solen, og har en fin dag tross tanker rundt noe du opplever som vanskelig. Det er sikkert ikke noen trøst, men jeg VET med sikkerhet at du ikke er den eneste.

phantomet

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 14:39 21.04.2008

Ups... der satte jeg kaffen min litt på tverke! Jeg er jo akkurat slik du beskriver at man ikke skal være her!!! Kupper tråder stadig vekk...skriver om ting jeg egentlig ikke kan så mye om.... Men det er jo derfor jeg er her!!! Fordi jeg trives med kontakten med mange av dere!!!

Kan jeg lage egee skravletråder hvor du og jeg og andre som har lyst kan fjase i vei??? Med eller uten utdannelse og dannelse??? Synes det er utrolig koselig å kunne si/skrive ting uten at det må være utstuderte og "riktige" meninger!!!!

Hvis ikke det funker, så må jeg begynne å sette av fridagene mine til å dra nedover den kanten du bor MSB!!! Så kan vi le og være oss selv uten at noen rynker panna!!!! ;=)

♥Snulder

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 15:29 21.04.2008

På ekte kvinnevis, så fortsetter jeg og tenke... Og så blir jeg litt redd... for at noen skal trekke seg tilbake og ikke leke mer med meg:=(

...og at det kanskje er jeg som har trampet frem på vettløst vis uten å tenke over at min humor, eller forsøk på sådan, kan ha såret noen????

????

♥Snulder

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 14:46 21.04.2008

Jeg blir lei meg av å lese det du skriver. Jeg blir lei meg for at det er sånn og jeg blir lei meg av at jeg sikkert har vært med på å bidra til at det er sånn. Det var jeg som laget den tråden før påske. Ikke fordi jeg mente at det skulle finnes en sannhet om hva forumet skulle være. Det finnes få "rette svar" på de tingene vi diskuterer.

Jeg blir også lei meg av at mange har følt usikkerhet etter den tråden. Mange (jeg inkludert) kjenner på det at når jeg svarer, så svarer jeg jo om meg og mitt. Er dette å kuppe en annens tråd? Jeg tror ikke det, men av og til tar kanskje jeg for mye plass på en annens tråd. Det jeg har lært av dette, er å si klarere fra til den det gjelder, hvis det er sånn at det er noen det gjelder.

Jeg blir også lei meg av det du skriver om utdannelse. Jeg er vel en av dem du sikter til som uttaler seg i kraft av en utdannelse. Det har aldri vært min intensjon å hevde at jeg har mer rett enn andre fordi jeg har en spesiell utdannelse. Som sagt er det få "rette svar" på det vi snakker om her inne. Det er imidlertid vanskelig for meg å skille mellom privat-Maud og profesjons-Maud. Vi er liksom to sider av samme sak. Skulle ønske jeg var rørlegger eller frisør noen ganger, da kan man uttale seg om mellommenneskelige ting uten at det blir tolket som bedrevitende eller som at man er talsmann for en profesjon.

Jeg blir også lei meg av de små stikkene og når jeg skjønner at folk her inne snakker om meg "ute i verden" på en måte jeg ikke liker. Jeg blir lei meg av at jenter ikke kan være på samme sted over tid uten at konflikter og gnisninger skal oppstå. Jeg blir lei meg av at meninger og uttalelser alltid gjøres til noe personlig. Mine meninger er ikke hele min personlighet og dine meninger gir ikke meg noe helt bilde av den du er.

Aller mest blir jeg lei meg av at vi stadig sårer hverandre, at det stadig kommer innlegg som gjør at alle trekker seg inn i skilpaddeskallet sitt og tenker at her vil jeg ikke leke mer. Mitt forsett for tiden fremover er å svare på det som føles naturlig å svare på, gi konkrete tilbakemeldinger på konkrete problemstillinger og unngå å lese det verste i det som skrives.

Jeg er lei meg hvis du føler at jeg ikke har oppført meg ordentlig mot deg, det har aldri vært min mening å være kjip mot deg!

Maud

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 15:42 21.04.2008

Hei!

Jeg har vært innom her på Modne foreldre avogtil, og både skrevet innlegg og svart på noen. For meg er disse sidene egentlig ganske fantastiske å ty til når man trenger å blåse ut litt (laaangt innlegg lenger ned på siden...;-)), får råd, gi andre råd, tipse hverandre om ting og tang, tøyse litt og ha en viss felleskapsfølelse rett og slett på grunn av alder og ståsted.

Jeg kjenner ingen her personlig, og det er så fint med den anonymiteten, syns jeg. Det kan gå uker mellom hver gang jeg er inne, mens i perioder kikker jeg innom daglig.

Tror ikke (vil ikke tro) at noen legger retningslinjer for denne siden, det har gått meg hus forbi. Vi er da store, sterke, flotte damer med bein i nesa! :-) Kan hende det er noen som kjenner hverandre på privaten her også, og dermed får en mer 'intern' tone seg imellom, men det blir jo kanskje naturlig slik.

Syns du skal fortsette å være deg selv her inne, uten å tenke for mye over hva som er 'rett' tema å skrive om etc.

:-)

peonererfine

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 15:49 21.04.2008

Jeg er nok den som skal ta dette til meg mest av alle. Jeg har laget den dårlige stemningen og jeg har sagt ting og ment ting i en lengre periode. Jeg har følt på konflikter og stikk, jeg blir lei meg av det, og burde da i stede for å si noe om det bare stikke av og holde kjeft. Jeg gjør det nå...

Jeg har ikke no her å gjøre om jeg bidrar til drittstemning, og jeg vet at jeg gjør det. Jeg beklager at jeg har stilt spørsmålstegn ved noen ting, og jeg beklager om jeg har bidratt til å ta fra noen gleden... jeg syns også det var artigere her før...og før det var da jeg følte at dette var et trygt sted å henge... nå syns jeg det er ekkelt. Jeg vet ikke hvem som mener hva, jeg vet ikke hvilke stikk som er til meg, så da tar jeg alt til meg. Jeg føler meg dum, frekk slem og altfor ung, ikke morsom nok, ikke klok nok.... ikke god nok rett og slett, og sånn har det vært i lang lang tid. Jeg trodde jeg kunne si noe om det på lørdag, men jeg kunne ikke det... Og hvis min tanke om at jeg ikke får til å være lykkelig hele tiden er med på å bidra til å skape dårlig stemining så, beklager jeg det.

Men jeg vil ikke lenger bidra til å ta fra en så diger flokk med damer et trygt og god nettverk. Det er bare fine morsomme damer her, jeg prøvde å si det på lørdag - jeg har lært masse, jeg har kost meg masse, og i det siste har jeg i grunnen bare lett etter den gode stemningen... Men da sier jeg takk for meg, for når babyen er ute så skal jeg vel finne tilbake et liv jeg også ;-) så leker jeg på skravle så lenge....

God jul, og takk!

klem fra

dritgrei hei hei!

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 16:23 21.04.2008

Hmm, her er det visst en del ting som har gått meg hus forbi. Jeg husker tråden fra før påske som det referes til, men etter det begriper jeg ikke helt hva som har skjedd. Mulig jeg helt mangler sosiale antenner. Hva som skjedde lørdag skjønner jeg ikke helt; var ikke her da tror jeg?

Jeg syns ingen skal føle seg ekskludert eller tro at de må ha noe viktig å bidra med for å være her.

Det viktigste bidraget vi kan gi siden vår, syns jeg er tøys og tull og ting som får oss til å le, og ellers erfaringene som et langt/kort mammaliv har gitt oss.

Kan man noe i kraft av fag, kan man vel bidra med det også, men det er ikke det viktigste her føler jeg.

Jeg har hvertfall tenkt å fortsette friskt som trådkupper når det passer c",)

Er det ikke det som er en samtale da? At vi utveksler erfaringer og det vi selv har opplevd når noen forteller ting?

Reveenka

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 18:36 21.04.2008

Og så er det jo rom for alvorlige ting også, da!

Reveenka

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 20:01 21.04.2008

Jeg kan jo bare svare for meg selv... Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan kuppe tråder med mindre de er adressert til noen helt bestemte med nick i subject.

Jeg vil ikke bestandig ha ekspertsvar - men jeg vil gjerne vite hva dere tenker og mener om saker og ting, og hvordan verden kan oppfattes og betraktes fra helt andre innfallsvinkler enn det jeg selv har. Og hva er det rette svaret, sånn egentlig? Dersom jeg kan nyte godt av deres erfaringer og oppfatninger - så er jeg jo kjempeheldig. Det gir meg massevis.

Det også å finne gode medmennesker som man kan lufte seg til i saker som bare ikke har noe svar - det er da også et gode, ikke?

Og helt sånn ekspilsit, så er jeg veldig 'mamma søker barn-har fått 2' fan - jeg leser nesten bestandig det du skriver, og om jeg ikke taster så mye om det - så liker jeg hvordan du skriver!

iznogood

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 20:08 21.04.2008

Og en liten annen ting -> må man ha utdannelse for å ha erfaring, smak, meninger, oppfatninger og få lov å gi utrykk for disse?

Jeg er utdannet psykolog! Det kan være ganske så vanskelig å gjette seg frem til, både av hvordan jeg opptrer på nettet og hvordan jeg opptrer IRL. Jeg jobber som IT Guru (intet mindre) - der har jeg ingen relevant utdanning, men masse interesse og erfaring.

Er mine meninger da bedre enn andres, eller mer verd enn andres fordi jeg tilbrakte 10 år på å få opp til flere varianter av høyere utdanning? I think not :-)

iznogood

Sv: Og dette har jeg tenkt på :o( 21:24 21.04.2008

Hei!

Jeg har tydeligvis ikke fått med meg hva som har skjedd her inne den siste tiden, og heller ikke fått med meg at det har blitt en annen stemning. Kanskje fordi jeg ikke har vært her inne så lenge, og heller ikke har opplevd alt det som var morsomme tidligere.

Når det er sagt synes jeg dette er et fint forum som jeg setter stor pris på, og som jeg nå (nesten daglig) går inn på for å lese innlegg for å ta del i alle dere andres hverdager, på godt og vondt. Synes det er fint å få ta del i deres store og små hendelser, le og gråte med dere, og diskutere om alt mulig, synes takhøyden her er stor, ingen temaer som er for alvorlige, ingen temaer som er for små. Legger inn noen innlegg selv også, som stort sett går på det som er viktigst i livet mitt, lille M som nå er snart 1 år, og de gleder og bekymringer en førstegangsmor skal gjennom.

Synes jeg møter bare trivelige modne damer her inne, så disse sidene har kommet som et stort pluss i tillegg til mitt "virkelige" liv. Og, så har jeg vært så heldig å møte noen av de fantastiske damene herfra :-)

coscos

Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oioioi.. Dette var så langt at jeg må lese i kveld. Men jeg leste d øverste innlegget.. Om den tråden som ble startet om hva modne skulle brukes til.. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har opplevd at du har kuppet en eneste tråd. Kjære, vene. Jeg tror dt er misforståelser ute og går for mange her. Og det skrevne ordet er så hardt og vondt og brutalt . For det går ikke an å trekke tilbake og si at det var ikke slik jeg mente det... For det er allrede skrevet...Av og til skulle ord vært skrevet i sand, slik at vinden kunne viske det ut. Men nå står det der til spekulasjon om hvem det gjaldt. Og jeg tror at ting har utartet seg med mistenkeliggjøring ut i fra det som ble skrevet i denne tråden. Og det er jo så veldig leit... Men som sagt. Jeg ser på dette som en utenforstående. Jeg har ikke lest hele tråden. Men jeg ser at det spinnes videre på noe som i mine øyne ikke trengs å spinnes videre på. Synes det er leit at det har blitt som det har blitt... Men nå er det sånn og vi får leve med det.. Bare synd at mange har blitt så lei og triste av det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...