Gå til innhold

er dere "nei" mammaer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså som sier nei til ungen hele tiden? jeg føler at jeg er det i blandt.

en må vel begynne å venne meg til at unger kan og bør få grise litt:)

Min er 9mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veeeeldig langt fra en nei-mamma.

Lurer av og til på om jeg holder på å oppdra et dessertgenerasjonmenneske, men det ser lovende ut enn så lenge;)

Vi hadde to Nei-ting i huset, og det var PC`n og dokosten.

Resten sikra vi, flytta vi, eller "ofra" vi.

Har gått veeeeldig bra, og har en gutt som aldri ødelegger noe. Duken har alltid fått ligge i fred på bordet, og CD`ene står fint på plassen sin.

Mulig vi har vært heldige, og at vi blir mer nei-orientert når vi får neste unge, men enn så lenge mener jeg at barna blir ansvarsfulle og selvstendige på en god måte av å selv erfare hvorfor visse ting ikke er lov.

Skrevet

I perioder så kan det føles slik ja, men husk at barn er barn og litt søl og rot blir (skal) det være!

Det med søl ved bordet når de spiser mat har jeg tatt litt gradvis. Bedre at de lærer at det positivt å sitte ved bordet og spise maten sin, istede for at alt bare blir nei og sure miner;)

Skrevet

Føler kanskje at jeg er nei-mamma av og til, ja. Men prøver å bruke navnet hans for å få oppmerksomheten hans istedet, eller rett og slett "stopp". Tror det er viktig å at man tidlig viser hvordan det egentlig skal gjøres, istedet for å gjenta "nei" hele tiden. Det er jo et negativt ord som brukes til så mangt annet. Men "nei" dukker stadig opp når middagen fyker vegg i mellom! :o)

Skrevet

jeg er så voldsom på å si nei til mye,men ikke på en streng måte. derfor lurer jeg på om det kanskje er dumt,for da skjønner han kanskje ikke når jeg mener faktisk "NEI".

Det er ikke med vilje,men oppdager det etterpå...hehe...

Men er streng med en ting,og det er ledningene under pc-pulten. det er forbudt.

Skrevet

å jah..... er nok det, sier nei 40 millioner ganger iløpetav dagen............ har flytta alt som kan flyttes og ofra mye, men han er så aktiv og liker å drive med ugang så jeg løper etter han hele dagen å sier nei nei nei nei........... huff... men det er vel en periode håper jeg... han er 11mnd

Skrevet

Det er viktig å være klar over at ordet fort kan brukes opp og miste sin makt, da. Og dere ender opp med å måtte mase mye uten å få respons. Inn et øre og ut det andre, liksom. Og så må pappa bli den som sier fra når det går for langt....

OK, svartmalte litt her og satte det på spissen, men tror ikke det er helt uvanlig å ende i en slik negativ sirkel.

Men fint med en slik tråd, det er sunt å stoppe opp og undre seg litt over seg selv og hva man gjør. : )

Skrevet

Ja, nå for tida går det mye i Nei! til minsta på 1år ja... Hun er av typen som elsker å tøye litt grenser og en liten fantunge.

Skrevet

Kopierer ugla jeg hehe, bare føyer inn han i stede ;)

Skrevet

hehe lillemanns mamma:)

Jeg skal prøve å bite tennene sammen å bruke andre formuleringer når jeg ikke vil at han skal f.eks. rive ut alle albumene mine. (for de bør jeg finne en ny plass til,så er ikke hans feil). og når han "kjører bil" med leppa når han spiser middag.

men er det greit å heve stemmen å si "NEI" når han er borti vedovnen å leker med den? Og løfte han bestemt opp å flytte han vekk?

Han blir nemlig så veldig lei segg og fornærmet når jeg gjør det.

Heldigvis så er den ikke varm på denne årstiden. men vil lære han det sånn at han "vet" det til høsten igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...