Gå til innhold

Sikring av 4-åring i bil. Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så lenge før bilstolen blir for liten... Hvordan sikrer 4-åringen deres i bil? Er det greiest med ny bilstol, eller kan man bruke sånn pute? Han er 20 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pute med rygg som kan fjernes etterhvert. Da får hun bedre beskyttelse ved sidekollisjon, og støtte dersom hun sovner :-)

Skrevet

Vi og=)

Skrevet

Min gutt er 3 1/2.

Han veier 17 kilo og er 105 cm høy.

Han bruker en bakoverndt bilstol som kan stå den veien helt til han veier 25 kilo, så kan man snu den forover.

Jeg synes dette er en god løsning.

Skrevet

Vi har Britax sin bilstol med sidebeskyttelse og god hodestøtte. Hun trives veldig godt i stolen sin, og den kan brukes til hun blir ganske så stor.

Skrevet

Pute anbefales ikke lenger i det hele tatt. Sjekk nettsidene til Trygg Trafikk ol.

Når barnet skal sitte fremovervendt bør det sitte på en beltestol med rygg og god sidestøtte. Gode beltestoler for man for rundt 1500 kr et sted. En beltestol med rygg bør brukes til barnet ikke passer i den lenger. Alle barn skal i følge loven sikres til de er 135(150 cm) og/eller 36 kg.

Forslag:

Maxi Cosi Rodi XP eller XR

Britax KidFix eller Kid Plus

Skrevet

Vi har også britax-stolen. Kjempefornøyd!

Skrevet

Vår seksåring sitter fortsatt på en sånn beltestol. Det er ikke mange cm til den ikke kan trekkes lenger opp, så da er det pute som er alternativet. Men det er nok minst ett år til.

Jeg ville aldri satt en fireåring på pute, det gir ingen sidebeskyttelse. I tillegg kommer beltet lett ut av posisjon hvis feks barnet sovner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...