Gå til innhold

Hvorfor stiller dere lavere krav til fedre enn til mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere beskriver en god far her inne, tenker jeg ofte at deere må stille svært lave krav. Det dere mener er en god far, ville ingen ment var en spesielt god mor. bare se her:

"Kona mi er en fantastisk mor! Riktignok jobber hun 50 timers uke, men med en gang hun kommer hjem leker hun med barna mens jeg lager middag. Hun hjelper meg til og med med bleieskift og legging og hvis jeg er veldig sliten tar hun barna med ut en tur så jeg får hvile litt. Når venninne hennes ringer for å ha henne med ut på puben sier hu ofte nei fordi hun vil være hjemme med oss. HSelvfølgelig unner jeg henne å ha en hobby, og hun trener på SATS 4 kvelder i uken, men hun spør meg alltid om det er greit. ".

Fantastisk mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeviktig poeng! Det blir ingen likestilling før far tar samme ansvar som mor.

Skrevet

hehe. Godt poeng.

Jeg har en venninne som blir helt fra seg av glede bare typend lager middag eller tar oppvasken... kanskje en gang i mnd.

Skrevet

Det er kort og godt fordi mange har en illusjon om at menneskene i landet vårt er likestilte.

Og det er langt ifra sannheten.

Det kommer ikke til å skje, før en del mennesker kommer seg ut ifra den oppofrende martyr rollen, og en del mennesker lærer seg og komme ut ifra ungdomsidentitenen de drar med seg inn i familielivet.

Det at desse menneskene overfører holdningene sine til neste generasjon, gjør at skjevheten vil vedvare.

Skrevet

Tror du setter ting litt på spissen. Det er sikkert mange som har det sånn, men jeg mener i alle fall at man må stille de samme kravene til begge. Synes vi deler 50/50 på ansvar og gleder her i huset i alle fall. Er like mye en selvfølge for mannen min å skifte bleie og legge som for meg. Vi bruker vel omtrent like mye tid utenfor hjemmet med egne ting også. Men jeg tar nok større ansvar for innkjøp av klær, og passer på at jenta har nok strømpebukser for å si det sånn. Ellers har vi jo forskjellige måter å være på, men begge to er like mye til stede i jentas liv. Har inntrykk av at de fleste jeg kjenner har det sånn, med noen unntak. Men noen velger jo at mannen jobber og mammaen er hjemme, og da er det vel naturlig omsorgsfordelingen blir annerledes.

Skrevet

Fikk dårlig samvittighet jeg nå. Må begynne å oppdra mannen min, istedenfor å sy puter under armene på ham. Er vel til hans eget beste det!

Skrevet

Haha, jeg håper virkelig det var ironisk, anonym;-)

Skrevet

Akkurat nå er han mye borte og jeg hjemme, men vet at om noen år så blir situasjonen snudd på hodet siden han da blir mye alene med ungene mens jeg skal være endel borte. Vi er akkurat like gode foreldre begge to.

Vil påstå at vi er gode foreldre for barna våre, vi gjør i hvertfall så godt vi kan og gjør vårt beste for at de skal få det fint i oppveksten og senere i livet...er jo det som er oppgava vår som foreldre.

Man kan godt være god mor på tross av at man er på jobb 50timer i uka. Man er da en rollemodell også.

Skrevet

Ja, men er man en helt fantastisk mor? For her inne ville en far blitt beskrevet som fantastisk og moren som ekstremt heldig dersom dersom han var som HI skriver om en mor.

Skrevet

sussebass, du er så søt..

Skrevet

Hvem er "vi"? Her stilles selvsagt samme krav.

Skrevet

Mæn da e nok Litjspurven litt i utakt med ræstn ta gjængen på

dibelo-dibelei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...