Gå til innhold

Smokke spørsmål!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere gjør i forhold til dette, hvor mange kjøper dere? kjøper dere identiske smokker? og har dere erfaringer med disse ortodentiske? en forvirret førstegangs her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt 4 forskjellige typer sånn at ungen får smake seg fram til hva den liker. Har kjøpt 2 typer i vinyl og 2 i latex - tror dette er den største forskjellen. De har også litt ulik form på sugedelen, og den ene er en såkalt one-piece (støpt i en del, ingenting kan løsne).

Jeg satser på at barnet skal ta smokk tidlig, så jeg har utvalget klart ;-)

Skrevet

Jeg har kjøpt inn 2 foreløpig. Det er jo ikke sikkert prinsessen i magen vil ha ;o) Har kjøpt i silikon - mest fordi det er det gutten på 2 har synes best om. Han hadde et stort suttebehov når han ble født. Jeg var ikke interessert i å bruke puppen som kos. Jordmor på barsel prøvde seg på at vi ikke måtte gi sutt, men at han sulle få lov til å ligge til puppen hele tiden...

Den ortopediske er ikke aktuell... Har prøvd å gi han den, men han har bare spyttet den ut og kikket rart på den. Den siste tiden har han begynt å si Æsj om jeg har gitt han den.

Skrevet

Med jenta vår måtte vi igjennom hele 8 forskjellige typer før vi fant en hun ville ta...men nå tar hun hva det skal være :o) (Bortsett fra de ortodentiske!!!!!!)

Ikke kjøp så mange smokker, men kanskje et par forskjellige typer. Det er ikke sååå mye de bruker smokk i starten allikevel, og butikkene er jo åpne selv etter at man har født ;o)

Vi ble også sterkt frarådet å prøve smokk før ammingen satt, fordi sugeteknikken er så forskjellig. For vårt vedkommende tok det et par uker.

Skrevet

Tusen takk!! da ble jeg klokere, har også ei venninne som ikke får sønnen til å ta denne ortodentiske, hva er det med den da tru? har liksom tenkt at den må vi jo ha en del av da jeg har forstått at den skal være fin for tannstillingen seinere, hjelper ikke stort det om ingen vil ha den!! hehe

Helt sant at butikkene har åpent etter man har født også, hehe, man blir litt stresset merker jeg,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...