Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som er sterkt plaget av pollenallergi? Jeg er jo helt utafor om dagen, øynene renner, vondt i hodet og nyser hele tiden. Merker at det begynner å ta på, for jeg er student og skal levere to store oppgaver ganske snart, og denne allergien går virkelig ut over arbeidet! Legen min snakket om at jeg kanskje kunne ta den gamle typen allergimedisiner, men nå vil han plutselig ikke skrive ut resept på dem likevel. Er det noen andre her som har samme problem, eller som har gode råd for hvordan jeg kan lindre plagene litt? Jeg vil jo ikke ta medisiner som kan være farlige for babyen, så hvis det finnes andre måter så blir jeg veldig glad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;)

Jeg har /hadde det akkurat som deg; nyser omtrent konstant, kløe/svie i øynene, vondt i hodet og i tillegg veldig tett og tungpustet ... Jeg bruker vanlig nesespray og Polaramin,som legen min skrev ut på blå resept. Jeg pleier til vanlig og bruke Cetrizin eller Zyrtec. Pillene hjelper i en viss grad,har plager men ikke så sterke som når jeg ikke tar de.

Kanskje de kan hjelpe deg også?:) De er helt ufarlige for nurket i magen, ifølge legen og forskninger. :)

Skrevet

Hei!!

Polaramin tabletter kan du trygt ta. Det er den gamle typen medisiner legen din sikkert snakket om. De hjelper ikke like godt som nyere allergimedisin men bedre enn ingen ting. Jobber på sykehus og har nært sammarbeid med lungeleger og er selv lungesykepleier så vet at dette er ufarlig. Man vet ikke helt hvordan bivirkninger de nyere allergimedisinene kan ha på fosteret derfor blir de ikke anbefalt. Ikke så lett å prøve det ut heller. Man blir desverre litt trøtt av Polaramin.

Lykke til..

Skrevet

jeg bruker alleramin med god effekt. det er laget av perilla-ekstrakt og gir ingen bivirkninger. fås kjøpt på helsekost. faktisk pengene tibake garanti på denne.. =)

Skrevet

Gå til en homeopat. Da får du allergimedisiner spesielt tilpasset deg, og naturmedisnier er uten bivirkninger. Akupungtur kan også hjelpe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...