Gå til innhold

Tilfeldigheter eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på et lite sted hvor det blir født ca 25-30 unger pr år. Og på de siste 5 årene er det født 4 unger med dysmeli (mangler kroppsdeler) hvorav den ene hadde så store tilleggsproblemer at den døde etter noen timer.

Antall babyer som har død under svangerskapets siste 6 mnd har jeg ikke tall på, det er mange.

To babyer er født med misdannelser i øyet, en i veldig alvorlig grad.

I tillegg vet jeg om mange unger født av foreldre som opprinnelig er herefra som er født med dysmeli, andre alvorlige misdannelser, alvorlige hjerteproblemer og alvorlige genfeil.

 

Er det bare tilfeldigheter at det er så mange her? Syns dette begynner å bli litt skummelt jeg.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

arvelighet og mye inngifte?

Skrevet

Synes ikke det høres tilfeldig ut...Tenker stråling, farlige gasser, kraftfelt, inngift osv.

Skrevet

arvelighet tror jeg ikke, for dette er noe som har økt de siste årene, ikke alltid vært.

Og inngifte tror jeg lite på, er ikke det her. Får da være måte på hvor lite stedet er da.

Skrevet

jeg tenker i baner av stråling eller andre miljøårsaker. Men vet ikke om noen kilder her da. Men kan jo være mangt man ikke vet om da.

Skrevet

ville prøvd å få sjekka radonet i bakken bla annet jeg.

husker ikke hvem det er man kontakter, men hør med kommunen

Skrevet

Hadde det vært radon som var problemet så ville vel man ha sett dette over lengre tid? Radonet har jo alltid vært der?

 

Det er jo de som var små under Tjernobyl ulykken som nå får unger. Kan stråling derifra ha skadet arvemateriell?

Kan man under 70 og 80 tallet ha vært utsatt for radioaktiv stråling fra mer eller mindre hemmelige ulykker/prøvesprengninger?

Kan det være radioaktivt avfall fra det annelegget i england (sellafield?) som nå har nådd kysten vår og vi får dette i oss via mat etc?

Men hvorfor så masse av dette akkurat på dette stedet og ikke på småstedene rundt her da?

 

Skrevet

Huff så ekkelt... Men kan godt være noe...

 

Se bare på Mo i RAna og de problemene de har hatt der pga industriutslipp de siste årene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...