Gå til innhold

Unge med hofteskinne i bæresjal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dotter mi har hofteskinne pga hoftedysplasi. Har lyst å kunne bære ho, men trur ikkje slike som baby bjørn e brukande. Nokon som har prøvd bæresjal på ungar me hofteskinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skal vere fullt mulig ja....Ungen sitter jo i samme stillingen i sjalet som i hofta så det er jo bare å knyte rundt. Eg har ikke noe erfaring med dette da, og ville snakka med lege/HS først om det er noe du bør vere obs på. Har babyen på skinna hele tiden? Kan du bytte ut skinna med sjalet innimellom kansje (noen har jo ikke på skinna 24 timer i døgnet og da er det bare bra å bære den tiden skinna er av)?

Jenta mi hadde umoden hofte når hun ble født, og måtte til UL da hun var 6 uker for å se om det hadde ordna seg. Dette hadde det. Legene mente at grunnen kunne vere at hun ble bært i sjal, fordi stillingen blir den samme som inne i magen (eg bar i froskestilling) og hoften fikk da modnet ferdig.

Bæring i sjal er iallefall ikke negativt i forhold til HD:) men babybjørn bør du ikke bruke. Det kan gjøre det verre og er vel også praktisk umulig.....

Visst du søker på HD inne på tettinntil.no kommer det opp mye nyttig om dette. Og masse gode linker eg tror du kan ha nytte av.

Skrevet

takk for tips. trur eg ska snakke me hs og så kjøpe meg sjal:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...