wireless wife Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Hva er normalt fastende blodsukker (14 timer)? Hvor mye er det vanlig at blodsukkeret stiger etter å ha spist f eks tre egg og to tomater til frokost? Hvis jeg vil måle hvor mye blodsukkeret har steget etter et måltid, hvor lenge etter måltidet skal jeg måle da?
wireless wife Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. mai 2008 MB. Her spør jeg ikke om hvor høyt blodsukker man skal ha for å kategoriseres som diabetiker og slikt. Jeg spør hvor mye som er vanlig å ha i blodsukkerverdier for en frisk, fastende person. I tilfelle noen av dere har prøvd å målt. Mine verdier ligger ikke på det som står beskrevet som normalen på nett i hvertfall.
Trulte76 Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Hva som er vanlig fastende er litt usikker. jeg hadde 4,5 sist jeg sjekket og det var visstnok bra men da jeg tok sukkerbelastning på de to første svnagerskapa mener jeg å huske det lå rund 5 fastende, å da hadde jeg 8,9 og 9,8 etter sukkerbelastning. Skal til lege idag..finner ikke de sukker i urinen denne gangen hell, så var jeg uansett tenkt å høre om jeg fikk en glukosebelastning uansett.. men hvor mye du stiger etter et måltid kon vel variere ang sukker mengden du får i deg og hvor mye fiber osv. 3 egg og to tomater så aner jeg ikke..viktigste er at man får i seg fiber i tilegg. litt usikker om det er karbohydrater i tomat, men egg trur jeg ikke det er karbohydrater i, Så kan ikke stige så fryktelig mye vil jeg tru.. Skal måle 2 timer etter mat, da er blodsukkeret på det høyeste..
Trulte76 Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 blodsukkeret fastende kan varere fra 3-5 uten det har noe å si .. har man 7 fastende så betegnes det som diabetes..
wireless wife Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2008 Det er litt karbohydrater i både egg og tomater, men ikke mye. Veldig lite. Jeg målte fastende blodsukker nå i stad, og det var på 5,7. På nettet ser det ut til at opptil 5 er ca normalt. Over 7 regnes som diabetes. Jeg har jo da ikke diabetes, den er grei, men jeg vil forsøke å måle litt i noen dager for å se hvor mye det stiger. Jeg har veldig problemer med vekten skjønner dere, kroppen min NEKTER å gi slipp på kiloene, og jeg går VELDIG lett opp. Jeg kan ikke spise brød, pasta, hvitt mel, sukker, poteter osv i det hele tatt. Nå spiser jeg altså ala lindberg hver dag for å klare å holde meg dær jeg er nå, og det er nesten 10 kilo over trivselsvekten min. Dette har blitt værre etter at jeg fikk datteren min, selv om jeg alltid har vært plaget med det. Jeg trener mye, og har gjordt tester med pulsklokke. Da regnet jeg ut anntall kalorier jeg spiste iløpet av dagen, og sørget for at forbruket oversteg inntaket hver dag. Likevell la jeg på meg, og det er ikke muskelmasse siden magen blir større og klærne trangere. Det aller meste legger seg på magen, så resten av kroppen ser bra ut. Forbruket mitt må overstige inntaket ganske mye for at eg skal ligge stabilt i vekt, og det er ikke normalt. Derfor vil jeg nå undersøke litt med blodsukkermålng også. Legen min er håpløs på dette området (hun er natulig veldig tynn) og sier det eneste som skal til er mer trening og mindre mat. Lett for henne å si det. Spiser jeg mindre blir det jo ala kjendisenes ekstremdietter, og hva skjer da npr jeg etterpå spiser mer normalt tror dere? hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå