Josefine84 Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Hvilke salmer skal dere ha i kirken? Og hvilken inn- og utgangsmusikk skal dere ha? Vi var på vigselskurs i kirken vår i går for å gå gjennom det praktiske, men det er ikke så lett å bestemme seg;) Vi skal i hvertfall ha å leva det er å elske som en av salmene og mendelsson som inngangsmusikk;) Jeg vil veldig gjerne høre hva dere tenker;)
happygilmore Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Hei Inngang: Mendehlsson, utgang: canon in D av Pachelbel Salmer: Å leva det er å elska og Guds godhet sang i sinnet
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Inngang Mendehlsson, utgang Wagner R. Brudekoret fra Lohergrin. Salmer: "blott en dag" og " Vi syng med takk og glede" Er dere veldig i tvil an der jo rådføre dere litt med presten og eller organisten.
Miapus Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Vi skal ha salmene Å leva det er å elska og Kjærlighet fra Gud. Innmarsj blir brudemarsj fra Sogn og utmarsj blir brudemarsj fra Seljord. Vi skal også ha 2 solosanger,tir na noir og from this moment:) Når skal du gifte deg? Jeg gifter meg 31.5,så nå nærmer det seg med stormskritt:) Lykke til!!
Mamman til Mari Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Inngang: Mendelsohn (bleplutselig veldig usikker på skrivemåten....) Utgang: Bruremarsj frå Seljord Salmer: Gje meg handa di, ven No livnar det i lundar
Vannmann35 Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Vi skal ha: Inngang Wagner R. Brudekoret fra Lohergrin. Utgang Mendelsohn. Salmer: No livnar det i lundar, Å leva det er å elska og Alltid freidig :-)
Josefine84 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2008 Jeg ser at det er mange som skal ha mendelsohn her;) Jeg og forloveden min fikk frysninger når vi hørte den i kirka, den er bare helt perfekt!! Jeg må sjekke ut de forslagene dere har kommet med, jeg vet ikke helt hvordan de er;) Jeg skal gifte meg 9.august! BAre 3 mnd igjen nå!! Det er ikke lenge til 31.mai da, nå er plutselig dagen der!! Har du alt klappet og klart?? Lykke til du og!!
MathildeC Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Inngang: brudemarsj fra lødingen utgang: Trumpet voluntary (J.Clarke) Salmer: No livnar det i lundar & Holy holy holy lord god almighty (sambo er engelsk) Solistnummere: Vitae Lux & Bist du bei mir Gleder meg!
Josefine84 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2008 Mulig dette er et dumt spørsmål, men er det vanlig å ha med alle versene i salmene? Det er noen som har veldig mange vers;)
*1+1=2 små* Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 tror ikke du må ta med alle versene nei! Vi skal mest sannsynlig ha: canon in D eller bach prelude i c dur for INNmarsj og ut: Nordraak, R. Purpose salmer vet vi ikke enda, men ser også ut til at vi skal ha solist:)
happygilmore Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 Dere kan velge å bare synge noen av versene. Er ofte at det står feks "salme 687, vers 1-4," eller om dere lager eget kirkeprogram setter dere bare inn de versene dere ønsker å ha med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå