Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli ganske lei, sint, oppgitt osv av min kjære datters manglende matlyst, dvs mangel på ro i ræva til å spise. Hun spiser noen skjeer med grøt eller noen biter med brød og så klarer hun rett og slett ikke å sitte stille lenger. Hun blir for utålmodig til å spise videre og begynner å ukke og vri seg og grine. Hvis vi følger henne rundt med brødbitene så fortsetter hun å spise. Jeg kjenner jeg nesten eksploderer av sinne hver gang og det er bare så vidt at ikke grøtskåla og brødbitene går veggimellom.

Er det noen som har lignende erfaringer? Bør vi kanskje vente 3-4 timer til neste måltid uansett slik at hun etter hvert begynner å skjønne at jeg må sitte stille for å få mat? Det virker ikke som hun blir spesielt sulten heller. I dag er hun syk så da skal jeg ikke begynne noen kur av noe slag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips er iallefall å IKKE springe etter hun med maten, da finner ho fort ut at ho har overtaket, og kan få både mat og lek på en gang!

Ville heller latt henne kjenne at ho blir sulten jeg, og ikke gi deg på at det er i stolen på kjøkkenet man spiser, når ho sier det er nok selv, får ho ikke mer før neste måltid, høres kanskje brutalt ut, men noen jeg kjenner slapp dette til og har kjempeproblemer med å få i barnet sitt mat, etter 6år!!!!

Du kjenner selvfølgelig dattra di best, håper det snur, skjønner godt at du har lyst til å kaste maten i veggen :-) vil jo så gjerne at barna skal spise godt og være mette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...