Gå til innhold

Hva slags planter har dere i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare grønne planter eller blomster også? Har en del grønne. Må ha noen som tåler litt da jeg er gnien på vannet;-)

Har også noen orkideer som kommer tilbake av og til, men syns de ser så stusselig ut når de ikke blomstrer. Vil ha tips om blomster eller grønne planter som tåler litt og som ikke blir for bestemor-aktige!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noen fine Ellos-planter og et par rinde buksbomballer i plast! Hehe... Jeg har ikke grønne fingre og en vinduskarm i stua som står i sola hele dagene så der dør alt. Så jeg har to tøffe glass med gress i fra ellos, som ser ekte ut. Kurte mamma til og med! Og i bokhylla der det ikke er kjemppelyst har jeg en stor og en liten biuksbomball fra Nille ;)

Ellers har jeg to orkideer i kjøkkenvinduet som ikke blomstrer akkurat nå men de har gjort det... Og en fin en med røde små blomster som jeg ikke vet hva heter. Ellers er det lite panter inne! Jo, en stor grønn en i gangen!"

Skrevet

Herlighet for en samling rare skrivefeil...

Skrevet

Flamingoblomsten ( anthurium) er veldig fin, Den har røde blomster ( fåes også i andre farger, jeg har en hvit og en rød) og tåler godt og få lite vann. Tillandsia er kule blomster som også tåler litt....ta deg en tur på den blomsterbutikken du har i nærheten og spør om hjelp der. De burde kunne finne noen fine frem til deg der.

Skrevet

Jeg har bare grønne planter.

Yuccapalmer er fine, en kaffeplante, et par andre palmer som er store og en jeg ikke vet navnet på:)

Skrevet

haha..jeg har kun noen orkiderer, 3Gerbia og svigermorstunge tror jeg den heter....gidder ikke ha stort mye inne siden minsta er håpløs til å nevle og rasere.

Ute står hagen i full flor snart da..så jeg tar inn endel blomster som påske/pinseliljer og tulipaner og pynter til helg :-)

Skrevet

Flamingoblomsten var fin! En sånn skal jeg jammen ha. Liker så godt Husfred, men de dør med en gang de kommer inn døra her:-(

Skrevet

jeg har bare fredsliljer. og et og annet innfall av eføy.

Fredsliljene er fine og bokstaveligtalt umulig og drepe :P

Den sier ifra når den er tørst og blomstrer så fint :D

Fantastisk blomst for folk uten grønne fingre :)

Skrevet

fredsliljene her blir s¨fort stygge de?! brune i tuppene på bladene...hva kommer det av tro? hvordan liker fredsliljer best å stå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...