Gå til innhold

Kan et flått bitt være farlig? Please svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Leste på et annet innlegg at en noen her inne kjente hadde mistet babyen i 5 mnd grunnet flått bitt. Jeg fant en flått på meg selv i går og ble litt nervøs nå. Hadde egentlig tenkt å vente noen dager for å se om en rød ring dukket opp rundt bitt stedet, men nå ble jeg usikker. Bør jeg kontakte lege?

Må legge til at vi bor i et område med myyyye flått, så det er sikkert ikke den siste flåtten jeg vil finne på meg denne våren og sommeren.

Noen med peiling her inne? Prøvde å ringe legen men opptatt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kontaktet legen bare for å være sikker, siden du er gravid :)

Men i utgangspunktet så er det vel ehller sjeldent at man blir smittet av flåtten, og da kommer det en rød ring.

Men for at du skal sove godt, så ville jeg snakket med legen :)

Skrevet

Jeg vet ikke men jeg ville ha ringt legen å spurt slik at du får ett riktig svar sånn at du kan slappe av etterpå:-)

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor man bor. Det er ikke alle steder i Norge at flåtten faktisk er bærer av sykdommer.

Men det er riktig som PuseTøsa sa...at det kommer en rød ring rundt. Men er du bekymret, så ring legen din.

Skrevet

Ja, et flåttbitt kan faktisk være veldig farlig, men i sjeldne tilfeller.. Jeg ville også ha ringt legen å spurt, særlig siden du har en liten bebis inni magen...

Lykke til:)

Skrevet

en skal ringe legen ved flåttbitt under graviditet.. de pleier behandle gravide visst for å sikre seg.. iallefall teste for smitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...