Gå til innhold

Hvor lenge i bilstol? 3mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøre 4 timer i dag, og tenker litt på dette...

Har hørt så mye forskjellig.

Noen sier pause hver halvtime, andre sier bare kjør så lenge barnet ikke gir uttrykk for ubehag.

Så om knerten har det fint, sover eller koser seg, kan vi kjøre i ca 2 timer før vi har pause?

Han er en robust kar på 7kg, sterk i kroppen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjør så lenge han har det bra :)

Skal ikke være no problem. turen blir mer slitsom og tar fort for mange timer om man skal stoppe hver halvtime. Bedre og komme seg frem og heller leke og kose da :)

Skrevet

Takk for svar:-)

Skrevet

Hadde du tatt turen ofte, ville hyppige pauser vært mer påkrevd. Det er vel neppe den ene turen som skader. En pause etter to timer høres ok ut dersom det virker som han har det bra. God tur!

Skrevet

Vi kjørte i fem timer i strekk når jenta var 2 mnd. På vei til stoppet vi tre ganger for mat og bleie, så da tok turen 8 timer. Men på vei hjem igjen sov hun hele veien, så da stoppet vi ikke i det hele tatt og det tok 5 timer. Så så lenge han virker fornøyd og ikke klager så kjør så lenge dere vil.

Skrevet

Kjør så lenge barnet ikke viser tegn til ubehag, i den alderen skriker han om han ikke trives. Sover han trenger du ikke å stoppe, da hadde jeg kjørt lenger enn 2 timer før en pause. Det er stor forskjell på nyfødt og en på 3mnd, har dratt med vår ut på lenger tur vi (med flere pauser såklart) - og går helt fint så lenge det ikke er noe man gjør daglig.

Skal du ta pause er det viktig å tenke på at han får strekket ut ryggen skikkelig, hjelper lite om han blir plassert sittende i en sportsvogn :P

Skrevet

Takk for svar:-)

Regner med han sier fra når han er lei eller er sliten ja.

Vi har tatt ut nyfødtinnlegget, for han er jo så stor...

Men sitter godt ser det ut som da.

Så da er det bare å håpe på at turen går knirkefritt:-)

Skrevet

Hehe, plasserer ikke en liten en på 3mnd sittende i sportsvogn;-)

Skrevet

Dere kan sikkert bare kjøre om han virker fornøyd. Men jeg tror kanskje jeg ville tatt én pause, så han får strekt ut ryggen sin litt. Legg han i vogna og spis en is:)

Jeg må også følge godt med på temperaturen til jenta mi. Hun blir så sykt varm i bilstolen sin (maxicosi), hun blir jo helt svett i ryggen stakkar. Så da er det full pupp med aircondition og solavskjerming.

Skrevet

Ja, han er varm gutten min også, så det blir ikke mye klær på i bilen nei!

Er så ekkelt når det er lag på lag med klær også, er så lett for at det blri klumpete...

Skrevet

En fysioterapeut jeg snakket med sa at grunnen til at de ikke skal sitte for mye i bilstol er ikke at det er skadelig, men at det er bedre for den motoriske utviklingen å ligge flatt. Så en tur på 4 timer i ny og ne er ikke noe problem - så lenge det ikke er hver dag. I USA sitter vel babyene bare i bilstol istedenfor å ligge flatt i vogn, så det er vel grenser for hvor "farlig" det er å sitte i bilstol. Og babyen sier fra om han/hun er ukomfortabel - men en ispause midt i høres jo fornuftig ut for liten og stor ;-). God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...