Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg med en avgjørelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er saken:

Jeg har vært syk siden oktober, og har ikke vært mobil. Derfor har vi ikke kunnet reise til hjemplassen min, til min mor. Hun er heller ikke mobil, så hun har ikke sett barnabarna siden i fjor sommer.

For 14 dager siden skulle vi i konfirmasjon der ute, men måtte avlyse pga min mann fikk influensa. Jeg kan ikke kjøre så langt aleine med ungene, for jeg er fremdeles syk.

Så denne helga har vi planlagt å reise ut der. Men så ble lillegutt på 2 syk på onsdag, 40 i feber og skikkelig slapp. Han startet med antibiotika i går, men har fremdeles litt feber. I natt var han ganske varm, men gikk over uten febernedsettende. Nå i dag er han varm, men på langt nær som i går og onsdag. Så er det, skal vi reise? Vi må sitte minst 4 timer i bil, en time i båt (hurtigbåt-rutebåt), og gå en halv time.

Hadde det vært "normalt", så hadde jeg aldri tenkt tanken en gang, da hadde vi blitt hjemme. Men siden vi ikke har vært der på nesten ett år, og min mor sitter med hengeleppe helt i gulvet hvis ikke vi kommer denne helga heller, så er jeg sånn i tvil. Sliter meg ut med denne dårlige samvittigheten!

Hadde dere reist?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs hvordan formen til gutten din er... jeg hadde dratt dersom snuppa mi var pigg nok.=)

lykke til!

Skrevet

Hadde nok reist, gi han en paracet først bare. :o)

Skrevet

Tror at jeg personlig hadde sett på almentilstanden til gutten, er han slapp, lei, sur, grinete, osv, bli hjemme. Er han helt eller forholdsvis pigg og opplagt, ta sjansen på turen. Jeg er helt enig at det er spesielle omstendigheter, som man kanskje må ta litt uvanlige avgjørelser på.

God bedring til han....;o)))

Skrevet

Hmmm, da tror jeg at jeg pakker litt, så ser vi det an.

Er nok litt redd for reisen, pluss at der vi skal er en "øde" øy, uten veiforbindelse, må i båt for alt. Ingen lege tilgjengelig der, men kan kontakte lege og h*n kommer i legebåt.

Men vi får se, ser tilstanden hans an i løpet av formiddag

Takk for svar

Skrevet

Reis!

Gi barnet ditt Ibux eller Paracet, så tar det bort mye av ubehaget hans. Han kan jo også slappe godt av både på bilturen og i båten.

Skrevet

Ja, det er akkuratt det. Hadde det vært "normale" tilstander her i hjemmet, så hadde vi jo bare reist en annen helg. Men nå er det ikke så enkelt, og siden det er langt og dyrt, så er det greit å reise en langhelg. Vi får se, vi får pakke ned masse paracet, efedrin og antibiotika, så skal det vel gå.

Skrevet

Jeg hadde reist. Det er utrolig hvor formen på slike små stiger med en Paracet innabords. Hadde pakket med kosebamsen, flaske med noe godt og kaldt på, kjeks og et lite pledd til luren hans, og satt avgårde. Det er fantastisk vær, blir sikkert tid til noen stopp underveis hvor han kan få is og annet som gjør godt for små sykinger. Med litt flaks så sover han hele veien også, siden han ikke er i form og da blir jo bilturen mye mer behagelig for både deg og ham. :)

Skrevet

God nok allmenntilstand på barnet, ja reis!

Dersom du føler den ikke er god nok, så ikke reis!

Skrevet

Hehe, ja du er fødeklar ser jeg :-)

Det er jo det, at allmenntilstanden hans er bra ene øyeblikket og dårlig neste.

Men nå har jeg pakket, så får vi se hvordan han er når det er avreisetid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...