vi-2 Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Hei. (samme som Dåp/navnfest) Jeg skal bestille snitter, men er litt usikker på om jeg skal bestille eksakt antal. Jeg vet at pr kuvert så er det 5 smørbrød som er medregnet. I tillegg til det skal jeg kjøpe karbonadekaker som jeg skal varme opp. Dvs 6 smørbrød pr person. Vi blir 12 voksne, så det jeg lurer på da er om det holder med 10 kurverter. ? Barna tenker jeg bare spiser karbonadesmørbrød. Og hvor mange kaker ville dere hatt til 16 gjester ( i tillegg til de 12 voksne så er det 4 barn) ? Noen som har noen erfaring. Takker for svar
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Jeg bestilte snitter denne uken til vår dåp i juni og jeg bestilte et visst antall. Vi skal være 12 i dåpen, 11 som spiser og bestilte 60 snitter. 12 voksne er det samme som vi, vi bli bare voksne. Men det er jo veldig dumt å ha for lite da. Så jeg ville bestilt 5 til hver av de voksne, og noen til ungene- de vil jo kansje ha litt de og....
vi-2 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2008 Takk for svar. Det blir vel noenlunde det jeg har tenkt. Hvor mange kaker skal du ha? Synes det er litt vanskelig å vite..men som regel så synes jeg ikke det går så mye kaker..Virker som folk er på slankern :-)
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 I mengde holder det med to runde kaker. Jeg er kokk og har jobbet på hotell, folk pleier å være grise-redd for å ha for lite så de har drøssevis av kaker. De to værste jeg har sett var de som hadde til slutt en hel, stor kake pr pax og de som bestillte suksessterter sendt med fly fra Tromsø....(Selskapet var i Stavanger, jeg fikk smake, smakte akkurat det samme som hvilken som helst suksessterte...folk tar av og til helt av)
Mamsen og lillegutt Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Vi var 13 voksne. bestilte 60 snitter og hadde karbonadesmørbrød i tillegg. og så eggeskiver som vi lagde sjøl. etterpå hadde vi 3 kaker og lefser. Var mer enn nok....alle ble god og mett og vi hadde ikkje så mye til overs. bare sånn at jeg og sambo kunne spise dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå