Gå til innhold

Troe jeg har/har hatt en SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet i går med utvannet blødning med frisk blodfarge. Kom ingenting i trusa, kun når jeg tørket meg på doen. Mengden ble bare litt større utover kvelden, og var størst rett før jeg la meg. Da hadde jeg oxo svake menssmerter. Grudde meg fælt til å gå å legge meg i frykt for store mengder blod skulle kommeutpå natta, men den gang ei...

De ømme puppene er ikke ømme lengre, og tempen min har falt ned til der den er etter at mensen kommer. (Bruker babycomp)

Skal på sykehuset å få UL kl 11, så jeg er vedlig spent....men nesten sikker i min sak...Har jeg hatt en SA og må ha utskrapning så håper jeg ting går fort over, for jeg og familien skal til Kypros til mandag.....

Dere som har opplevd dette før, har dere noen erfaringer eller meninger å dele med meg? Hva mener dere har skjedd?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg mistet min nummer 3 i ma for 2 uker siden. da var jeg 11 uker, men forsteret døde i uke 9.....dette var en fredag og jeg fikk time til utskraping mandagen og var helt ok på tirsdag. har litt etterrier og litt blod og det vil være slik i ca 2 uker sa de til meg. nå er alt bedre og jeg blør ikke og har ikke noe viondt, så det stemte at det tok ca 2 uker før alt var "bra" igjen. lykke til. ha en fin mai og kos deg ipå kypros. der er det flott!

Skrevet

Hvordan gikk det på sykehuset? Vet du noe mer?

Håper at det var en ufarlig blødning du hadde.

Skrevet

hei...

uff, stakkars deg. Men kanskje du har fått gode nyheter nå om at alt stod bra til? Noen ganger skjer det jo mirakler...

Jeg mista selv for 5 dager siden. SA i uke 13.. Det begynte med litt brune klumper på kvelden, så våkna jeg på natta at det var kommet mye koagulert blod. Hoppa i bilen og kjørte til legen, men kryssa fingrene for at det skulle gå bra.. men da jeg så at blodet plutselig var "utvanna", forstod jeg raskt at det var fostervannet som hadde gått og det var game over.. Forferdelig trist, men fikk god hjelp av legene. Fikk utskrapning med en gang, og nå er det andre dagen jeg ikke blør.

Om det har gått galt for deg, og om du får utskrapning, så pass for all del å ta det helt med ro de første dagene.

Jeg hadde utskrapning for noen år siden- da vaska jeg hus da jeg kom hjem. Det var svært lite lurt! Blødde i 10 dager etter-kratig!!

Skrevet

Takker så mye for omtanken av dere:-) jeg er for kort på vei til at legen kunne se noe fostersnlegg, men fostersekken var der. Så foreløpig hadde jeg da ikke abortert. Skal tilbake den 22, om noe ikke skjer i mellomtiden. Blødningen ser ut til å vedvare og virker ikke som den har tenkt til å gi seg med det første...dessverre. Den har blitt litt tykkere og mørkere, men ikke brun og koagulert....så jeg håper fortsatt....

Skrevet

Så fint å høre at det fremdeles er håp! Det går nok bra skal du se.:)

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Max seks uker, og det stemmer sånn tålig bra med hva babycompen sier oxo...Har bare brukt den et par måneder, men den sier at jeg hadde EL 13.april....Oxo litt rart, fordi jeg har blitt kanalisert av ei som spår her inne, og hun kunne se tvillingjenter på oss, men så bare en etter fødselen, og hun mente da at den ene ville gå til spille allerede rundt menstider....så kanskje hun har rett:-) Så bare èn fostersekk idag hvertfall...:-)

Skrevet

ja, kanskje ho har noe i det. Ei venninne av meg ramla om å hadde kraftig blødning da ho var rundt 12 uker. Vi som så dette var alle sikre på at med så mye blod, så måtte ho ha mista alt.. men underet skjedde, og ho hadde ei velskapt jente igjen der inne. så trist at ho mista et foster, menm så utrolig fint at ho likevell fikk ei velskapt jente:)

Lykke til!! God tur til varme strøk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...