Gå til innhold

Alkohol og prøvetid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har time for fjrning av hormonspiral 21 mai, og forventet eggløsning 29 mai (hvis tanta er i rute). Så skal jeg i utdrikkingslag til ei av mine beste veninner 7 juni. Er så usikker på om jeg skal drikke alkohol. Hvis jeg ikke skal så blir det et styr å holde det skjult, og enda det ikke er sikkert at jeg da er gravid...hmm.

Hva gjør dere, drikker dere alkohol mellom el. og mens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg er akupunktur student og i kinesisk medisin er det totalt forbud mot å drikke alkohol. Rett etter EL så er det en veldig kritiskfase hvor egget skal dele seg og prøve å feste seg til endometriet i livmorveggen. Egget har ingen blodårer knyttet til seg, men alkoholen "siver" rundt i hele organismen/deg og vil ha en påvirkning.

Veldig mange drikker før de vet noe og mange sier det gikk jo fint med meg...slikt har vi ikke noe grunnlag for å si. Vi har alle forskjellig konstitusjon og livssituasjon som vi "gir" videre til det nye egget/barnet så hvorfor ikke gi det beste når vi faktisk har muligheten til å velge ;)

Ang den festen du skal på så kan du ha med medbrakt. Juce og grapesoda funker bra, og er du redd for noen vil smake så kjøper du med deg rom-essens som lukter som romalkohol, fåes kjøpt i dagligvareforretning i bakevareavd.

Jeg var så heldig at egget satt på førsteforsøk og er veldig glad for at jeg takket nei til rødvinen i tilfelle jeg var gravid som jeg da er ;))

Håper ikke dette var for krasst.

Lykke lykke til

Mvh KS

Skrevet

Jeg er gravid for andre gang og begge gangene har jeg levd som om jeg ikke var gravid, fram til jeg stod med positiv test i hånda den dagen jeg skulle hatt mensen. Men jeg har vært forsiktig med alkohol da. Trenger ikke drikke deg sanseløs liksom. Men det er meg da...

Skrevet

Det er faktisk alkohol i essens og da....:-)

Men jeg holder en knapp på å leve så normalt som mulig.

Skrevet

Sanna32

Nei det er ikke alkohol i rom essensen som man bruker i bakverk.;)

Mvh KS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...