Gå til innhold

Til dere som er i uke 27+++??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen er bevegelsene til deres lille i magen?

Min har blitt så mye roligere i det siste, fra og være kjempe aktiv til og bli veldig stille...

Jeg merker lille sparker men det er lite og veldig sjelden..

Jeg blir litt engstlig..

Skal det være sånn på denne tida tru??

Jeg er 27+5 idag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg er 27+3 idag, og de sist e3 dagene har hun vært veeldig mye roligere enn hun bruker.. vet ikke grunnen til det, men er vandt til fult cirkus kl. 11 om kvelden, men nå er det rolig.. Er litt sparking og bevegelser, men de siste 3 dagene, ikke som tidligere...

Vet ikke grunnen til det.. lurer på det samme selv.. Var på UL for to dager siden, og alt var jo bra.. Så regner med de bare har sine perioder de og ;)

Skrevet

Hei dere!

Null stress :-)

Fra mammanett:

Din graviditetsuke: 28

Fosterets alder: 26

Fosterets vekt: ca. 1150 g

Fosterets lengde: ca. 35 cm

Hjertet til fosteret slår fortere når den hører stemmen din. Nå kan sentralnervesystemet også regulere kroppstemperaturen til barnet ditt, og kroppen begynner å få et fettlag.

Barnet er nå så stort at det fyller livmoren helt, der er derfor ikke lengre plass til så store armbevegelser som tidligere. Mange opplever nå mindre og annerledes fosteraktivitet enn tidligere. Allikevel skal du henvede deg til jordmor eller fødeavdelingen hvis du merker at barnet beveger seg markant mindre enn normalt.

Du kan nå være glad for at barnet har nokså gode muligheter for å overleve dersom det skulle bli født nå. I enkelte kulturer markeres 7 måneders stadiet med fest, fordi fosteret kan være "trygt" nå.

Skrevet

hei. det er sikkert ingen grunn til uro..men fra nå av skal man kjenne liv hver eneste dag. er 27+5 selv og det er mye sparking her. veldig aktiv. særlig siste uka...Jeg tror alt er bra med babyen din men kansje du skal prate med jordmor for sikkerhets skyld? ikke moro å gå å engste seg. lykke til......klem;)

Skrevet

Her er det motsatt. Kjente lite frem til uke 25, selvom jeg er 2. gangs. men har livmoren foran på magen denne gangen.

Nå er det full rulle i magen hver dag - veldig aktiv baby!

Vanlig at babisene har roligere perioder, men om du blir veldig bekymret: ta det et stort glass brus (ikke light, men med sukker) og legg deg ned på sofaen en halv time. Da kjenner du nok snart bevegelser!

:o)

Skrevet

Jeg synes også babyen har blitt roligere i det siste, er 28 uker i dag. Jeg merker fortsatt bevegelser, men ikke så mange perioder som før, kanskje. Men når den er i gang så kan jeg virkelig skrive under på at den rører på seg! Skal på svangerskapskontroll og vekstkontroll-UL på tirsdag, så kommer nok ikke til å ringe legevakta i løpet av helga pga lite liv der inne om det ikke skjer noe spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...