Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å si det sånn... jeg googlet opp litt info (he, he) og har funnet ut at det er:

27.700.000 flere treff på "positiv" enn på "negativ".

1.550.000 flere treff på "glede" enn på "sorg".

Og sånn er livet mitt for tiden også. Ja, det butter i mot mer enn vanlig for tiden, men gledene er jo ikke færre for det. Er så glad for at livet ikke er enten eller, men både og.

Og jeg er glad for at mye av dette kan man godt påvirke selv. Se smilene og smile tilbake for å si det litt enkelt.

I går var en dritt-dag, så da måtte vi gjøre noe for å få den litt bedre. (Vi er meg og store-snuppene) Etter å ha grått i bøtter og spann fant vi fram kefir og egg og andre gode ting og stekte verdens beste sveler (Ja, jeg er fra Møre og Romsdal). Med masse sukker i både før og etter steking. Og smør. Og vi ble enige om at vi skal le mer enn vi gråter. Og være blid oftere enn sur.

Hvis jeg tenker meg litt godt om så har selv min bulldoser-søster sine gode sider. Blant annet husker jeg godt noe hun sa en gang for lenge siden: Man skal alltid ta ting i beste mening - ikke lete etter skjulte motiver eller tolke ting som blir sagt eller skrevet mellom linjene...

Eller - hvis man faktisk blir dårlig behandlet av noen - gjør som jeg så pedagogisk sa til store-snupp forleden: Vis dem finger'n! Og hilse fra mamma. Da ble det store øyer ja, for jeg pleier å være veeeldig diplomatisk.

Men altså, nå skal jeg få meg litt søvn og i morgen skal jeg ha en bedre dag enn jeg hadde i går, og kanskje også bedre enn den jeg hadde i dag. Hvis ikke har jeg oppskrifter på flere gode ting å lage...

Optimistisk klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei optimisten!!

Jeg tror at du har veldig rett i det du skriver. Alle mennesker- eller nesten alle har noe godt i seg. De som man allikevel ikke finne gode ting hos trenger man ikke å forholde seg til. Man kan sette et punktum og gå videre.

Vise fingeren- det er fint.. haha.. Da har du understreket poenget!

Håper at du får en flott dag i dag.

God klem

Skrevet

Dette er en tankemåte jeg setter pris på! Jeg er helt sikker på at det finnes mange smil og mye å være glad for når man ser etter det.

Er også heeelt sikker på at store-snupp ble ganske så forskrekket da du ba henne vise finger'n :-D

Sveler eller noe annet godt kan bøte på det meste, det er også sikkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...