Sabina og gjengen Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 dette ble målt på hjerteavd på rikshositalet igår med stork. Fikk ikke tak i fastlegen min før 3 min før stengetid idag og hu syntes det var lavt å ba meg ringe legevakta. Hu på legevakta kunne liksom ikke gjøre noe og mente jeg sku kontakte fastlege i neste uke.. hu målte blodtrykk til 92/55 idag, Jeg har knapt nok orka å stå oppreist idag, hatt hodepine og vært kvalm når jeg sitter/står lenge.. Sønnen min er hos moren min. Håper på å få time hos fastlegen imorra.. Men hvorfor reagerte fastlegen så innmari mens legevakta omtrent bare fnyste av meg? ? Er gravid i uke 17
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Det kommer heelt ann på hvor lavt du har ligget før og hvordan tilstanden din ellers er. Hadde du drukket lite feks. Med mindre du hadde et plutselig blodtrykksfall synes jeg ikke det hørtes så lavt ut. Jeg har iallefall ligget på 85 over 55 i tidligere svangerskap og ingen , inkludert meg selv, bekymret seg over det. Det er jo først og frems svært høye blodtrykk man er redd for i svangerskapet
Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 For å få opp blodtrykket så skal du trykke i deg lakris! Helst salt lakris! Drikk masse masse væske! Var litt lavt det trykket ditt ja.....
Sabina og gjengen Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2008 jeg er ikke i form, hodepine, forverrer seg når jeg står og sitter og lettere kvalme hvis jeg står, svartner for øynene hver gang jeg reiser meg, pleier å ligge på rundt 90/65 men i svangerskapet til nå har det vært 100/60 har ikke hatt blodtrykksfall, det ligger bare lavt, har hatt blodtrykksfall en gang før, vet hvordan det føles.. Drikker mye, sover med beina litt hevet..
Sabina og gjengen Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2008 spiser også lakris og lit mer salt enn vanli på maten... gjort dette siden blodtrykksfallet i aug 06.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå