Gå til innhold

Intimproblem... Kløe nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kurer så fælt på hva det kan være.. klør skikkelig rundt inngangen og oppover.. Skal også si at det er fremme og ikke i baken:D hehe..

men er utrolig irriterende.. Tror egentlig ikke det er sopp (men vet jo ikke noe sikkert), tenker litt på at dette bakterielaget som skal ligge der er borte eller noe? Klør meg jo faktisk til blods:( Helt forferdelig:(

Noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som sopp. Sopp kommer ikke av dårlig hygiene ol. Det kommer av at bakteriefloraen kommer i ulage.

Skrevet

Åå, ja da kan det være det jeg har! Vet du noe jeg kan ta for det? Selv om jeg er gravid? Altså salver eller stikkpiller? Er jo ikke innvendig da, så trenger vel ikke stikkpiller igrunn...

Tusen takk for svar!

HI

Skrevet

Det er nok sopp(candida Albicans). Prøv Flagyl eller Canesten stikkpille og salve. Det er innvendig det kjem frå, sjølv om du ikkje klør inni(mindre nervar der);)

Husk å smøre både deg og partner, ellers får du det berre igjen.

Skrevet

Canesten.

Spør på apoteket!

Tør du ikke å spørre, så får du se etter Canesten;o)

Står ved siden av hyllene for intimpleie.

Ellers kan du vaske godt, hvis du klør, så bruk en salve for å mykgjøre.

Jeg har nettopp hatt en soppinfeksjon som følge av en tabl-kur.

Ikke godt, men ved bruk av dusjen (spyle godt - dessuten lindrende) og bruk av decubal når jeg skulle klø, så ble det bedre på 2-3dager!

Lykke til!

Skrevet

Mener du kan ta Canesten hvertfall, når man er gravid. Du kan spørre på apoteket, for å være helt sikker.

Får håpe du slipper kløen snart.

Skrevet

Ååh, tuusen takk for svar, dere er virkelig hjelpsomme!;)

Da må jeg bare ut å finne meg canesten i morgen;) Får spørre på apoteket, er jo så lite "medisiner" man kan bruke når man er gravid, men håper jeg kan bruke det da! Orker virkelig ikke gå med dette lengre:(

Vasker meg daglig, og hver kveld (men da bruker jeg vaskehanske med såpe på) og tror muligens jeg er for hardhent fordi det kløs slik.. Så smører jeg med Sebamed spesialsalve etterpå.. men det hjelper liksom aldri!

Tusen takk for svar, jenter!;);)

HI

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Sist jeg gikk gravid var i alle fall Canesten fortsatt helt greit, bare at du ikke skal bruke innføringsstaven for stikkpillen. Håper du får bukt med det - kan bli gal av mindre og ikke kan man bruke flaskekosten heller...

Skrevet

Ja, det er et forferdelig dritt problem dette her altså!!

Men når jeg søkte på canesten nå så står det at de første 3 mnd skal man bare bruke det i samråd med lege, og i alle fall ikke bruke innføringshylsen slik du over her sier, men fingrene i stede for...

Men altså!! Jeg er bare 6 uker på vei, orker IKKE å gå med dette i 6 uker til!!!

Kan jeg bare kjøpe det på apoteket likevel tror dere??

*Kløøøør* :(

HI

Skrevet

Du kan prøve youghurt naturell, eller litt farris- Dette skal visst hjelpe:)

Skrevet

Hehe, det nederste jeg leste på den siden der det sto om sopp og canesten var at youghurt var påvist at det ikke hjalp i det hele tatt!;) Ellers hadde jeg prøvd det, villig til å prøve hva som helst igrunn!;)

Takk;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...