Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Har hørt endel om at gjenbruk av madrass øker faren for krybbedød. Hva mener dere om dette- hva har dere hørt om saken? Personlig tror jeg det er madrassprodusentene som har kommet på dette for å øke salget. Snakk om bruk og kast-samfunn vi har. Vil tro det holder lenge med vask og rens av madrassen jeg da..
camilla^ Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Det er støvet og midden som kommer i madrassen som er problemet. Når ungene gulper, sikler eller tisser seg ut i senga blir det bakterier i madrassen. Disse kan igjen skape problemer for neste barn om det overtar madrassen, ikke helt lik bakteriaflora. Hadde man overmadrass på madrassen, burde man skifte ut denne. Og da vil jeg tro madrassen kan brukes igjen. Jeg gjorde det hvertfall, om de anbefaler det vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Les mer på sidene til Landsforeningen uvented barnedød. http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument Jeg hadde byttet. Det koster ikke mer enn 3-400,- for en ny madrass. Synes ikke det er for mye penger å bruke når øker sjansen for at barnet mitt overlever.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Jeg tror dette er bare tull!!! Vask, rens og evt. nedfrysing av madrassen holder i massevis mener no jeg. Overmadrassen kan jo vaskes på 60 grader, og jeg har vasket den på 90 tom, og det gikk helt fint. Landsforeningen for krybbedød, har siden sist jeg var gravid (3 år siden) trukket tilbake påstanden om at samsoving økte sjansen for krybbedød. Dette mente de de hadde nok dokumentasjon på da, men ikke nå lenger... Jeg synes i hvertfall det er helt motbydelig å spille på foreldrenes sårbarhet ved et sånt tema. Det tok ikke mange dagene etter fødselen før de ringte fra krybbedødforeninga og ba om støtte. Jeg blir så forbanna! Foreldre skal tydeligvis gå vettskremte i dag, fra de tester positivt, til barnet er 18 år! Nei, bruk sunn fornuft, så holder det i massevis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå