Gjest sug lut fet ballade Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Det hadde vært snasent, balkongkasser med kantarell!
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Tror det altså... Men en som jeg kjente når jeg var liten (hun var sånn soppekspert, kjempe koselig altså...) Hun sa en gang at man må være KJEMPE forsiktig når man er på sopptur siden det fin en sopp prikklik kantarellen som er dødelig altså Så du ikke sår den. Vil ikke at du skal dø
prekæs Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2008 Jeg vet om ett sted, ikke langt fra hkh sommerresidens, hvor jeg plukker slikt fra juli...hvis ikke polakkene har vært der først. Lurt på å ta med avleggere...eller frø...eller sporer.
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Det er vel traktkantarellen som har en dødelig fetter, er det ikke? Kantarell (de gule) og fåresopp er de eneste jeg tør plukke...
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Ja, de frør seg vel ikke, de flyter vel utover under jorda og dukker opp lenger bort - du får grave opp et mål skau og ta med hjem helt...
prekæs Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg vet kun om en som kan ligne. Og den dro jeg med meg på soppkontroll og fikk den godkjent som spiselig. Kan ikke skjønne hvilken sopp det er.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Åja, kanskje det var det.... Jeg tenkte jeg bare skulle advare. Men jeg har ikke så peiling.... Vil bare at folk skal være forsiktig.....
prekæs Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2008 Jo de flyter utover. Finner man de øverst i skråningen, finner man det alltid lenger ned. I grupper. Har oppdaget at fine soppsteder det ene året er fullstendig borte det neste. Mulig noen har tatt med seg skau hjem når slikt skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå