bente69;) Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Har du noe greie på hvor mange pustestopp pr time som betegnes som mye? Jeg har nemlig hvert til søvnregistrering, den viste at jeg hadde 45 pustestopp pr time og at jeg hadde en oksygentilførsel på 95 % (det var vist bra:)) Hvor mye er det da, liksom? Gleder meg til å ikke alltid være trøtt og slapp, til å orke en hel masse. Så jeg gleder meg til et liv med CPAP (maske), så kan jeg ha litt overskudd på dagtid:))
grå :) Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 man skal vel strengt tatt ikke ha noen pustestopp i hele tatt vel? vil tro at ettersom oksygentilførselen er såpass bra så er det ikke så skummelt som om den ville vært lavere? jeg vet ikke altså, bare mine tanker. har en far med søvnapne, men han nekter plent bruke maska. til min mors store fortvilelse
Mockanin Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Hei Jeg har søvnapne og har hatt det i mange år. Cpap har jeg hatt nå i ca 5 år nå. Gled deg til en "ny" verden. MEN det kan ta litt tid før du venner deg til maska. Husker jeg hadde en tid med snørr og tårer hver natt fordi jeg syntes det var så jævlig og måtte bruke maska. Fixa ikke at det blåste luft inn i nesa mi hele tiden. Det verste var vel og akseptere at jeg var avhengig av den, samtidig var det sinnsykt pinlig. For å si det sånn så er jeg glad jeg fikk cpapen ETTER at jeg ble kjendt med mannen min (ca. 2 mnd. etterpå). For hadde jeg fått den FØR så er det ikke sikkert jeg hadde turt å bli sammen med han eller noen andre. Heldigvis hadde mannen min selv en far som brukte det selv, bpap kalder han den siden den er sterkere enn cpapen. Nå er jeg avhengig av cpapen min for å få sove. Det eneste som er noe herk med den nå er at om jeg er forkjøla og tett i nesa kan den være litt lei og bruke. Enda sliter jeg litt med det at jeg må bruke cpap. Jeg reiser aldri bort med veninner fordi jeg synes det er flaut. Du har nok ikke noen ille utgave av søvnapne siden du har "bare" 45 pustestopp. Jeg skulle vist nok ha 66 og det var ikke så hakkande gærnt sa legen. Uansett lykke til med cpapen. Om du skulle synes det er ille med den maska så husk at du blir vandt til den. Ikke gi opp. Kjenner mange som har hatt nybegynner trøbbel med å venne seg til den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå