Gå til innhold

Privat praktiserende jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du benyttet deg av tilbudet om du hadde mulighet?

Hva hadde du vært villig til å betale hver gang (inkl. ul)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Jeg går til privAtpraktiserende jordmor, har gjort det hele tiden. Valgte det da jeg ikke kjenner min fastlege og stolte mer på en jordmor.

Men uansett, jeg er STOR fornøyd:) Hun er super flink, søt, snill og alt det der. Virker som ei skikkelig dyktig dame og det er meget betryggende.

Betaler 400 per gang, og synes ikke det er så galt. Dessuten kan man få det tilbake fra NAV etterpå mot å vise kvittering. (I hvertfall det jeg er blit fortalt.) Men jeg synes uansett det er velverdt de pengene!

Ha en fin fredag

Skrevet

Jeg går også til privatpraktiserende jordmor.

Mest fordi jeg rett og slett ikke har tålmodighet/kjemi med den kommunale jordmoren.

Jeg betaler 300 pr gang, og velger selv hvor ofte jeg vil gå. For de tre hundre får jeg ei jordmor med GOD tid og som virkelig setter seg inn i og bryr seg om, ikke bare meg og babyen som nå er i magen, men mannen min og hele vår familiesituasjon. Dessuten har hun åpningstid når det passer oss, så hvis mannen min vil være med kan vi få timer på kveldstid - slik at han (som ikke har krav på fri fra jobben) også får muligheten.

Neste gang vi skal dit skal hun faktisk snakke mest med mannen min om hans forventninger, tanker og opplevelser rundt det som er i ferd med å skje + å forberede ham på hva han kan forvente under et ks (vårt første sammen, og han har ikke vært med på ks tidligere).

Det er jammen verdt de 300,- (x 3-5 timer)

Skrevet

Jeg går til privatpraktiserende jordmor fordi det ikke finnes noe jordmortilbud i min bydel akkurat nå. (Hun er er gravid og sykemeldt, og de har ikke fått noen vikar).

Betalte 400,- kr for første time og var der i 2 timer!!! Fikk MASSE nyttig informasjon som jeg ikke ville fått hos min lege. For senere timer betaler jeg 250,-. Mannen min er også med, og han også synes dette var fantastisk! Han har vært med til lege også, men det synes han ikke han fikk noe ut av.

Dette synes jeg er helt akseptable priser. Er ikke inkl. ul da... Betaler gladelig for mine neste kontroller også. Hos fastlegen er det jo bare inn, levere fra seg urinprøve, måle magen, lytte og så ut igjen. Som førstegangsfødende har pengene jeg har brukt på privat jordmor vært en av mine beste investeringer i svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...