Gå til innhold

Hjeeeeelp! Hun har så utrolig mye bleieutslett!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips? Uff, det ser så vondt ut! Snufs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da:o(

Lufttørk henne så ofte du kan og pass på at hun er skikkelig tørr.

Smør med Silulen, den virker godt på sår stump værtfall:o)

Om ikke så kan du høre med helsesøster:o)

Skrevet

hei...Slet med dette en del vi også... men det var fordi (dumme som vi var) vasket henne med våtservietter etter bleieskift...Har nå skiftet til vann og bomull, smørt henne med a-derma, zink salve eller potetmel og det forsvant! :) har ingenting igjen nå heldigvis...Så utrolig vondt ut...

Ps: noen ganger kan det også være sopp...Fikk råd av hs om å smøre på canesten....

Skrevet

Ok. Takk skal dere ha.

Vi har prøvd potetmel, sinksalve og talkum.

Men problemet er at hun omtrent bæsjer heeeele tiden! Ler..

Skrevet

Inytiol er kjempegod på såre stumper, spesielt hvis de er rålige. Vi bruker den mye i barnehagen.

Jeg selv bruker bare potetmel på småen, har aldri brukt våtservietter. bruker klut og vann. når vi er på tur tar jeg med en pose med kompress 10x10 mm med litt olje oppi. de er kjempegode å vaske stumpen med.

Nå bæsjer min bare 1 gang i uken :-D så er nok derfor han aldri er sår.he he, er jo merkelig å ikke skifte bæsjebleie oftere. Pappaen slipper jo unna hele tiden :-D

Stakkars, blir jo sår hvis hun bæsjer hele tiden.... Håper du finner ut av noe.

Skrevet

Vask kun med klut og vann som hun over her sier.

Det gjør vi også :o)

Skrevet

prøv med canesten.

Kan nesten vedde laptopen min på at det er sopp!!!

Skrevet

ikke hatt det problemet enda,men hørt at jojoba-olje skal være bra...

ellers også hørt de andre midlene som foreslåes her...

bruker våtservietter her,men tørker godt før bleien skal på...

er det skikkelig med bæsj skyller vi stumpen i vasken...

det er ihvertfall viktig å bytte ofte så hun ikke blir liggende lenge med våt og skitten bleie...håper det løser seg for det høres veldig vondt og sårt ut...

Skrevet

Viktig å lufttørke godt!!!

Vi har hatt gode resultater med sheabutter.

Skrevet

Ja mine barn sliter også ofte med sår rompe men jeg bruker også inytiol....beste man får tak i!Snakker av ERFARING hehe!!!

P.s begge mine har hatt sopp i tilegg....det var pga mine hormoner sa helsesøster!!Forsto ikke helt jeg.Men bruk ikke våttserviett for all del.

Verste man kan bruke på såre rumper!Jeg spyler rompene i vann heller

Skrevet

Ok. Mange fine tips. Luftørking er det som går igjen.. Takker

Skrevet

Jeg har til alle mine tre barn brukt a krem ved den minste antydning til bleieutslett og det tar det alltid med en gang.Min anbefaling på det sterkeste for den har spart mine barn for alt som heter bleieutslett.

Lykke til:0)

Skrevet

- bleieskift hver 3 time, vaske med ren myk klut med vann for hver gang

- ikke bruke våtservietter

- lufttørke henne litt for hvert skift

- dersom sår hud; smør med vanlig babyolje

- dersom ikke sår, bare rød; smør med olje eller salve, f.eks. inotyol

- klappetørke, ikke gni!

hilsen lege-mamma ;)

Skrevet

Minien her bærsjet hele tiden da han var spedbarn,hele døgnet,og han ble så sår..

Visste ikke mine arme råd,for det ble aldri borte,men så fikk jeg tips av ei på barselgruppa,calendula balsam,fåes på helsekosten..

100 kr.

Den er veldig effektiv,og ekspiditøren der sier den kremen er veldig etterspurt ;)

Jeg anbefaler den.

Smøres på etter hvert bleieskift.

Skrevet

Vi brukte purelan den gangen snuppa ble sår. Det er helt naturlig og du kan smøre så mye du vil med det:) (fåes på apotek)

Vil også anbefale deg å bruke prøve innlegg, formsydd eller brettebleie med ullbukse (dersom du ikke allerede bruker det). Trenger ikke vere tøybleier på heltid altså;) men at hun, f eks hjemme kan ligge med bare ullbukse med et innlegg i (bambus er bra, og i tillegg antibakterielt). Da kan du skifte innlegget f eks en gang i timen/når det er vått, men ullbuksa trenger du ikke skifte...Dette blir nesten som å ligge uten bleie fordi det kommer masse luft til:) (det er jo upraktisk at de ligger uten bleie heeeele dagen;)

Dette fungerer supert for oss! Vi bruker formsydd med ull om natta, og visst hun har antydninger til sårhet så forsvinner det til neste dag da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...