Gå til innhold

Plinkter han å informere meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har to spørsmål til hva bf plikter å opplyse i forhold til lov verket.

1. plikter han å gi meg informasjon om han selv ikke skal ha sin datter på sine samværs dager?

2. plikter han å gi meg informasjon når hun skader seg, slår seg, eller annet av betydning skjer?

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Nei han er ikke pliktig i den forstand at han bryter loven ved å ikke gi deg beskjed. Ja jeg vet det er irriterende å sitte der å vente å så kommer han ikke....grrr..enkelte mennesker altså.

2. Nei han er her heller ikke pliktig, men du har jo såklart rett til å vite det dersom det er snakk om sykehusinnleggelse. Da har sykehuset plikt å informere begge foreldrene. Men dersom hun faller og slår seg, å det ikke er noe fare så er han ikke pliktig til å si det til deg, men veldig rart hvis han ikke gjør det da.

Skrevet

1. Familie terapauten sa til meg en gang at jeg ikke kan nekte han å sette barnet hos sine foreldre. Men jeg hadde rett til å vite hvor hun var når hun ikke var hos han.

2 jeg vil se det som å forsømme sin omsorg dersom han ikke informerer om hvorfor synlige skader oppstår.

Skrevet

jeg hadde måttet ringe far 20 ganger om dagen om ja skulle gi infomasjon om vær gang småen slår seg slik at han fikk merker. barn slå seg jo,

men er barnet 6 måneder så ser jeg poenget ditt. men han plikter ikke til og opplyse deg av seg selv. men om du spør så skal han fortelle slik som du skal om han spør. om han nekter så er det svært begrenset hva man får gjort med det.

jeg tror at "ting av betydning" er veldig forskjelig hos folk.

men er du redd for at barnet blir slått eller lignende så forstår jeg jo problmet, hva sier far når du spør da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...