FjaseFrøken Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 merker dere noen endringer nå fra før dere ble gravide? Jeg er ikke mer enn 6uker på vei ca men merker allerede endring når jeg trener både hest å hunder hver dag...kjenner jeg ofte blir lettere andpusten og når jeg har syklet en tur på rundt 20min kjenner jeg det godt nederst i magen når jeg setter meg å slapper av etterpå.. Hvor forsiktig bør vi være med treningen? Eller er det ikke farlig selv om man kjenner ubehag etterpå?
EnLitenPrins Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Jeg merket det gått i dag når vi gikk på fjelltur. Va så sinnsykt sliten jeg trodde jeg skulle dø... Tror du skal ta det litt med ro.. Iallefall med ballspill...
sprellefant.no Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Enig med deg! Jeg driver med terrengsykling, og peser som en hval etter lette stigninger. Ganske kjipt, egentlig, føles ut som om jeg er i elendig form.
jobo Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Ja, enig!!! Jeg trener 4 ganger i uka ca., nå blir jeg annpusten av å gå opp en trapp;) Er 11+3 i dag. Så vi får bare trøste oss med at d er normalt. Har hørt man skal være forsiktig med har styrke trening og timer med mye hopping...Jeg har sverget til spinningtimer i det siste, så går/jogger jeg en del. Deilig å bevege litt på seg;) Keep up the good work:)
Mummimamma;-) Skrevet 14. mai 2008 #5 Skrevet 14. mai 2008 Jeg sykler, går turer og trener aerobic, og merker at jeg blir lettere andpusten enn normalt (er i uke 10). Var på en lang og hard sykkeltur, og ble sliten og kvalm resten av dagen, kjenner det også i magen. Man skal vel passe på å ikke slite seg helt ut (føler man ubehag etterpå betyr vel det at man har overdrevet), men ellers trene som normalt i første trimester. Er visstnok veldig bra for spiren å få masse oksygen, så vi bør nok fortsette å trene så lenge kroppen tillater det. Etterhvert som kroppen blir tung og man evt får vondter, er svømming en kjempefin aktivitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå