Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig??? Hun har aldri gjort det før men i dag hadde hun tre skikkelige stråler etter amming. Hun hadde ammet flere ganger på noen timer (som tidligere har gått helt bra) før det skjedde. Hun virket urolig etterpå, spiste mer og slumret men klarer ikke slå seg til ro. Kan det ha noe med hva jeg spiser å gjøre? Er det vanlig med sprutgulp når de er så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter SPY!

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er, men dersom det skjer ofte bør du være obs på om babyen får i seg nok mat. Skjer det flere ganger, ta kontakt med helsestasjonen. Gulping er vanlig, men ikke spruting mener jeg...

Skrevet

Nei, spy er blankt med "cottage cheese" lignende klumper..

Skrevet

Det er helt normalt. Og det er nok ikke spy, som anonym sier. Det kan rett og slett være at hun har spist for mye. Jenta mi har også noen sånne sprutgulper, senest igår, og hun er 3 mnd. Så lenge det ikke skjer veldig ofte, er det nok ikke farlig. Skjer det derimot veldig ofte, kan det være noe med lukkemuskelen som er i ulage. Da er det greit og snakke med lege om det.

Skrevet

Gutten min og hadde noen stråler med gulp da han var rundt den alderen. Han slet med å roe seg uten puppen, og da ble det for fullt innimellom. Var bare at par ganger det endte med sprut. Ville kanskje spurt helsesøster hvis det blir mange ganger. Evt. kan du jo nevne det uansett neste gang du skal dit, selv om det ikke skjer flere ganger.

Skrevet

hehe, opplevde selv at tulla spruta over hele meg med en kraftig stråle 3 ganger på rappen da hun fikk kveldspuppen ved 5 uker blant annet :) Helt normalt at slikt kan skje..for mye mat, for mye bevegelse, slapp lukkemuskel...mye som kan være årsaken :)

Skrevet

Sønnen min hadde også sånn di første månedene. Vi fant ut at det skyltes luft/rap som ikke kom å når den kom kom det en skikkelig sprut over hele meg! Gikk i allefall over når han begynnte å rape skikkelig:)

Skrevet

Takk for svar!

Ser an om det gjentar seg, regner med at det bare ble litt mye av det gode for henne. Hun er ikke så flink til å rape så kan vel være derfor.

Skrevet

Skjedde med min å. Han har problemer med luft i magen og gulpet opp alt noen ganger. Det var pga at han kan være ganske glupsk til tider og svelger luft samtidig og når han da skulle rape (kan skje en god tid etterpå) så kom all melka opp istedet.

Prøv å vent minst 2-4 timer mellom måltidene. Det er fordi at når du gir henne mat så ofte så rekker ikke magen å kvitte seg med det andre måltidet og da kommer gjerne alt opp igjen.Jeg gjorde det og han sprutgulper ikke lenger=) Går rundt 3 timer mellom hvert måltid nå:)

Skrevet

HS sa til meg at jeg skulle gi oftere mat pga gulpinga..

Skrevet

Det skjedde med min gutt første gang i den alderen og ihverfall en måned fremover. Er visst helt normalt, bare det ikke skjer for ofte, så de får for lite næring. Har ei venninne som også har en gutt som sprutgulpet slik innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...