Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Riene mine er uregelmessige og har lite fremdrift på mormunnen, men har fått konstantert 4-5cm åpning.. noen som har opplevd å gå mange dager med det?
Sikkertforgammel Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Har aldri hørt om det!! Da er du jo regnet som midt i fødsel. Hva gjør du hjemme?? Hehe...
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2008 Aner ikke... hehe! Ingen skjønner hvorfor jeg ble sendt hjem.. er langt til føden også.. men riene roet seg, så ville de ikke provosere noe siden jeg har 1 uke igjen til termin.. forsto egentlig ingenting, for de hadde egentlig tenkt å ta vannet, så plutselig fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne reise hjem....
Sikkertforgammel Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Hm... Hvor "holder du til" hen? Hvilket sykehus? Hørtes merkelig ut at de ikke heller satte deg på drypp eller tok vannet når du har 4-5 cm!! Hadde ikke gitt meg på det da.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2008 Jeg var bare så lei etter en natt med rier, at jeg lengtet skikkelig hjem til senga... men synes jo det hele er utrolig rart, så nå har jeg alliert meg med en snill jm her, som skal sjekke meg med jevne mellomrom.. Er jo redd for å føde hjemme... og føden har jeg fått nok av på en stund.. 3 jordmødre sa jeg hadde 5 cm åpning, så kom en gynekolog som mente det var 3-4cm... stoler mest på jm jeg da... de som driver mest med sånt, og han hadde vel kanksje veldig tykke fingre??
Ellie30 er høygravid:-) Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Jeg hadde kommet meg tilbake på sykehuset jeg og ikke godtatt å bli sendt tilbake! Når jeg fikk sønnen min for 6 år siden hadde jeg 2 cm åpning og 6 min mellom riene, og jeg fikk plass på sykehuset og 17 timer senere kom han! Jeg hadde da 11 dager igjen til UL termin... Syns det høres merkelig ut at de skal sende deg hjem med såpass åpning.... Lykke til uansett!
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2008 Sov heldigvis godt inatt, men det kom ganske mye slim og blod i dag tidlig.. så noe skjer vel om ikke så lenge.. Ble rett og slett så lei hele fødeavd, at jeg har funnet ut at passer det seg sånn, når riene begynner igjen for fullt, så føder jeg heller hjemme.. Gidder hvertfall ikke stresse dit nei! Jm som skal ta hånd om meg her har massevis av erfaring og har hatt mange hjemmefødsler.. orker ikke sykehuset med alle folks ulike meninger om hvordan og hvorfor. De vet at førstemann kom kjapt, og at jeg ikke merket noe før åpningen var 3 cm fra helt åpen.. når de likevel velger å la meg gå hjemme, selvom det er 1 time til sykehuset... ja, da føler jeg meg VEL SÅ trygg hjemme!! Hvrtefall med vår private jm i bakhånd (som for øvrig heller ikke kunne fatte at de sendte meg hjem..)
Mops7 Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Det må være det sykeste jeg har hørt på lenge.. Når jeg passerer fire cm åpning, har jeg aldri hatt særlig lang tid til 10 cm, og jeg tror det sånn i gjennomsnitt er det vanlige, altså at det går fortere med de siste cm.. Jeg fikk altså forrige frøken under en time etter fire cm... Hmmm, jeghadde kanskje vurdert hjemmefødsel jeg også... Men det er jo greit å være nærmt sykehus også, i forhold til om det skulle trengs noe kjapt. Jeg har også en time til sykehuset..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå