Gå til innhold

Nedtrapping av amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 9,5 mnd. og ammes 3 ganger om dagen. Den eneste gangen hun virker veldig interessert er om morgenen. Trodde de var avhengig av amming for å sove godt om natten jeg..? Noen som har kuttet kveldsammingen før morgen og dag-amming? Er så usikker på hvorda jeg skal gjøre det. Men akkurat nå virker det som om denne ammingen er viktigere for meg enn for henne, og det blir jo kanskje ikke helt riktig..hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir jo sikkert helt feil for meg å svare på dette siden jeg har flaskebarn, da, men vi har gitt bare flaske på morgenen i et par mnd nå (lillegutt er 9 mnd nå...) for han ville ikke ha noe ellers. Mente det ikke hadde noe med hvor mye melk de får eller hvor mye de blir ammet for om de sov godt om natta??? Jo mer fast føde, jo bedre søvn om natta har jeg fått med meg... Får dytta denne litt opp for deg selv om jeg ikke svarer så bra på spm ditt:)

Skrevet

Jeg har også flaskebarn så kanskje feil at jeg også svarer, men jeg svarer nå uansett - hehe.

Jenta mi er 7,5 mnd og får bare melk på morran og formiddagen. Siste måltidet er grøt klokken 18 og så er det seng klokken 19. Da sover hun til nesten 7 neste dag uten mat.

Har prøvd å gi melk før jeg legger henne, men hun finnes ikke interessert i melk da.

Skrevet

Min jente er en dag eldre enn din, og vi har det helt likt. Hun får pupp tre ganger om dagen, men det er bare på morgenen hun virkelig vil ha.

Kveldspuppen vil hun ofte ikke ha i det hele tatt, da bare biter og tuller hun.

Jeg kommer nok til å tilby kveldspupp en stund til, men stresser overhodet ikke med det hvis hun ikke vil ha.

Regner med at det er bare er en måned eller to til det bare blir morgenpupp. (Skal tilbake på jobb om halvannen mnd, så da blir det slutt på amming på dagen også.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...