<3Sosivov<3 Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Hei! Tenkte det var greit å ha noen å syte med, le med, utveksle erfaringer med som er i samme situasjon som meg. Tror venninnene mine er lei av at jeg snakker om å vente, vente, vente...Er nå 4 dager på overtid. Syns egentlig det er greit - har gjort det 2 ganger før - så jeg var innstilt på det. Dessuten er det så deilig vær om dagen - i hvertfall her på Østlandet. Nyter sola på verandaen! Prøver dere ut noen kjerringråd om dagen?
Singeline Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Hei Kiki! Jeg er 9 dager over ul-t men hadde full tiltro til mens-t 18 april, så jeg føler jeg har ventet leeeeeenge. Men er stort sett i godt humør og i god form. Fikk ekstra ul i dag fordi jeg ble litt engstelig da jeg leste at det er et risikosvangerskap når du er ei uke over termin. Alt var bra med baby heldigvis. Tør ikke prøve disse kjerring-rådene, jeg!!! Kanel er jo greit, og ananas, men lakserolje er uaktuelt. Skal kanskje prøve sex i helga dersom intet skjer. Det er jo helt naturlig....
<3Sosivov<3 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2008 Oj, da skjønner jeg godt at du syns du har ventet lenge!! Er det ditt første barn? Har gått 11 og 18 dager over de to andre gangene jeg. Det har gått veldig bra begge gangene. Tror bare jeg er lagd sånn at jeg ruger litt lenger enn mange andre. Men det er veldig ulikt fra sykehus til sykehus hvor lenge man får lov å gå over. Merkelig egentlig...
Singeline Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Ja, jeg synes også det er merkelig med så ulik praksis! 2 sykehus i Norge induserer fødsel på ei uke overtid (1 uke etter ul.t) - fordi legene er overbevist om at risikoen for dødfødsel øker betraktelig i ukene etter termin. Andre leger mener induksjon (er det det det heter...?) i hvertfall IGANGSETTING .....de mener at det er en større risiko (pga økt antall keisersnitt-"løsning" i slike tilfeller)... Jammen ikke lett å vite hva som er rett. Får bare stole på at kroppen/babyen ordner opp sjøl. 11 og 18 dager ja, det var ikke verst! Søstra mi har også gått 8, 16 og 8 dager over i sine 3 siste svangerskap. Og vi har ganske lik fysikk, så jeg burde jo ikke være så overrasket. Grunnen til at jeg likevel er det, er nok at min første kom 1 mnd for tidlig, så det er liksom alt jeg vet om. Å gå over termin er helt nytt for meg. Men begynner å venne meg til tanken nå da. Du virker å ta det rolig da. Greit å ha gode erfaringer med det fra før av. Kjekt å høre at du ikke stresser med det. Smitter litt over på meg.... Du driver vel ikke og prøver ut kjerringråd heller, du da...?
<3Sosivov<3 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2008 Nei, mange av kjerringrådene har jeg prøvd to ganger før, så nå tar jeg det helt med ro. Jeg prøvde alt fra fødepizza til masse sex og ble jo helt tullerusk i hodet av alt sammen. Har tro på at det skjer når det skjer. Og hvis det ikke skjer noe så blir vi jo hjulpet på vei... Merkelig at du fikk en mnd før termin sist og går over nå. Det er jo ikke så vanlig. Man er liksom ikke innstilt på å gå overtid da. Men det er ikke så lenge igjen nå. Hva slags praksis er det på sykehuset der du skal føde?
Singeline Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Fødepizza, haha, ja det hørte jeg om for første gang i dag. Jeg skal på overtidsvurdering nå på tirsdag, 14 dager over ul-t. Da tror jeg det er sånn at jeg skal VURDERES fra dag til dag, babyen skal overvåkes hele tiden, og så er det vel individuelt når de velger å sette igang. det avhenger mye av mors opplevelse rundt det hele pluss fysikk/helse selvsagt. Men noen klar regel er det visst ikke. Likevel har de vel en maksimumstid man kan gå over. Man kan jo ikke gå i det uendelige. Ja nei jeg er ikke så inne på disse tinga, helt nytt for meg som sagt. Hehe, merker at jeg plutselig er veldig aktiv på BiM nå når jeg går over tida. Dagene er helt tomme, jeg har jo gjort alt klart for lenge siden, hatt permisjon i en evighet og har liksom ingenting å fylle dagene med. Og nå er det jo bare BABY som står i hodet på meg, så nei, det er en merkelig situasjon å være i. Ingenmannsland, på en måte. Men det var deilig å sykle en tur i dag, det skulle jeg gjort for lenge siden! Hva fyller du dagene med?
<3Sosivov<3 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg skal krysse fingerne for deg at det skjer noe før det, men det er veldig greit å innstille seg på å gå så lenge. Hvis ikke lider man hver dag det ikke har skjedd noe. Men første mann tenkte jeg hver eneste kveld at i natt skjer det! Men nei... Og så tenkte jeg at i løpet av dagen skjer det! Men nei... Nå bruker jeg heller dagene til å sløve i sola, rydde litt inne, lese, samle krefter til jeg blir 3 barnsmor. Blir også litt tid her inne på BIM ja.. På "mitt" sykehus er det overtidsvurdering 11 dager etter UL-termin. Tror jeg skal passe på å se skikkelig sliten ut da - usminket, dårlig kledd og klage på det meste... Neida, klarer ikke det! Du er litt gæren som tør å sykle da? Tenk om du velver?? Tøffere enn meg du tror jeg! Hahahaha, jeg må le av meg selv. Hver kveld tenker jeg at i morgen - da skal jeg pakke sykehusbagen... Jaja, vi får se i morgen da.
Singeline Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 WOW - har du ikke pakka s-bagen???!!! Hihihi - jammen er vi forskjellige. Jeg tror min var ferdigpakka i 6. måned..... Det er nemlig 13,5 år siden jeg fødte sist, så jeg er vel på mange måter førstegangsfødende. Og helt på tuppa med mange ting, bl.a. sykehusbaggen, hahaha. tror ikke du klarer å "fake" slitenhet så godt nei, du virker veldig positiv Ja jeg tenkte det samme som du: SYKLING??!! Uaktuelt!!! Helt til jeg så det anbefalt i en av de gravid-bøkene. Og da jeg prøvde så gikk det strålende! Endelig kan jeg bevege meg uten at det gjør vondt! Kan nesten ikke gå eller stå, skjønner du, for da kommer en isjas-nerve i klem slik at jeg mister følelsen i et ben. Så sykkelen var midt i blinken for meg. du har rett når du sier at vi skal kose oss og slappe av og ikke telle dager - merker at jeg er mye mer avslappet til hele greia nå - det var bare litt ekkelt å høre om risiko etc. Nei, vi får nyte magene så lenge de varer!
<3Sosivov<3 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2008 Du er jo nesten førstegangsfødende du da! Sier de ikke at det er som å starte på nytt igjen etter så mange år? Har jeg forresten pakket s-bagen i dag?? Nope! Men jeg har luka og vaska utemøblementet. Flink jente! Også har mine to gutter fått klipt seg til 17.mai så nå er snart alt klart til at mor kan dra på føden. Hahahaha! Hørtes herlig ut å få leet seg litt siden du har sånne problemer med å bevege deg i hverdagen! Hold balansen da, så du ikke ramler på magen!! Har du hatt de problemene lenge? Noen kjenning av at det nærmer seg i dag? Jeg kjenner ingenting! Og nå er det sånn at hver morgen jeg følger gutten min på skolen så roper naboene som er ute: "Nei, er du ikke føden ennå!! Nå vil vi ikke se deg her før du har med deg vogn!" Syns bare det er moro, men hadde det vært de to andre gangen jeg gikk over hadde jeg klikka! Godt å høre at du er mer avslappet nå. Husk å gi beskjed her inne hvis det skjer noe da. I hvertfall etter fødselen!
Singeline Skrevet 10. mai 2008 #10 Skrevet 10. mai 2008 Javisst er jeg førstegangsfødende! Det er jo så lenge siden sist (forrige årtusen, faktisk) - dessuten var det svangerskapet så himla lett og det gikk så fort at det er nesten for intet å regne. Jenta var jo bare 3280 - denne her blir hakket større, tror jeg! Har ligget i øvre sjikt hele veien på sf-mål. Jeg må le av meg selv når jeg hører om ditt avslappede forhold til s-bagen. Du hadde ledd deg ihjel om du fikk titte nedi min. Den ser ut som jeg skal være en uke i et u-land der de har ingenting - haha Isjas-klemminga har jeg hatt hele 3.trim, like etter kvalmen gikk over. Så jeg har jo vært totalt inaktiv - derfor var det HIMMEL å sykle i finværet. Tror jeg skal ha meg en tur i dag også. Slimproppen min kom i dag, og kynnerene blir stadig mer som mens-smerter, så det blir vel baby etterhvert likevel Ja, jeg skal gi beskjed når baby er her - du også??!!
Singeline Skrevet 10. mai 2008 #11 Skrevet 10. mai 2008 Oj - der snek det seg inn en trykkleif. Jenta min var bare 2380 gram.
<3Sosivov<3 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2008 Hahahah, det blir faktisk forrige årtusen! Ho var ikke så stor, nei, men så fikk du jo tidligere den gangen og. ÅÅÅÅ blir så misunnelig på deg som begynner å kjenne noe, men misforstå meg rett - det unner jeg deg!! I gå la jeg opp i shampo og balsam, samt dusjsåpe og fuktighetskrem i bagen. Bra vel? Har tenkt på at at jeg kanskje burde pakke bagen ferdig og at kroppen min da skjønner at alt er klart... Er litt overtroisk... Lykke til hvis vi ikke snakkes før noe har skjedd! Gleder meg til rapport!
Singeline Skrevet 10. mai 2008 #13 Skrevet 10. mai 2008 Så du har pakket litt toalettsaker nå da - ja men det er jo bra Sikkert noe i det at du ser en forbindelse mellom hvor forberedt du er praktisk, og kroppens respons på dette (klønete formulering her, sorry) Anyway, nå har jeg hatt rier i 2,5 time. De startet med 10-20 min mellomrom, og nå er jeg nede på 10 +/- ...... Håper det er rier da, synes de er ganske svake innimellom. Men nå gikk jeg jo en hel dag med rier sist også, uten å vite det. Nettopp fordi smertene ikke er så store som jeg mener de "bør" være - hahaha Jeg nedkommer nok før deg, Kiki! Du har jo gått lenge over tiden de andre svangerskapene dine også, så du er jo "garva"... Men lykke til videre hvis jeg blir litt fraværende en stund, hehehe.... Skal komme sterkt tilbake med rapport dersom noe skjer.
<3Sosivov<3 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. mai 2008 Å, så spennende! Du får ha masse lykke til! Skal se etter deg her inne fremover, men skjønner at du ikke er her med det første! Tvi, tvi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå