Kystrøya Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Hvilke flaske bruker dere, hvilken str på flaskesmokken og hvilken type grøt? Og hvor mye grøtpulver blander dere ut i hvor mye melk/vann?
Mizz-Lene Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har gitt min gutt velling fra litt før 6 mnd. Har brukt avent flasker med MAM smukker størrelse 3+. Hipp grøt er den som blander seg best i MME. Selv om grøten skal blandes i vann har jeg brukt MME. Gikk over til Hipp fra 8 mnd når han nådde den alderen. Siden jeg bor nærme sverige kjøper jeg velling der nå som blandes med vann. Når det gjelder mengden m grøtpulver må du bare prøve deg fram. Du finner fort ut om den er for tynn eller tykk.
Barbafin Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Vi gjorde det til å begynne med. Da brukte vi enten Avent str 3/variable flow, eller MAM str 3. Brukte 2 - 3 ts på ca 200ml MME. Mengden grøtpulver kommer an på hva slags grøt det er (konsistens).
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Ja...Bruker Nestle maisgrøt, og mam flasketut 3+
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jepp! Bor på grensen til Sverige så vi gir to flasker fullkornsvelling om dagen til vår gutt på fjorten måneder.En før lunsjluren og en til kvelds :-) Bruker Aventflasker med "Variable flow"-tuten den er kjempelur og man kan variere tilstrømmningen (kjekt når de er mindre og skal begynne med velling) ved å bare snu flasken rundt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå