Gothminister Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Begynner å bli lei nå.. Den nekter å gå,har blitt tynnere mens den har vandret her. Ligger utenfor utgangsdøra,skal på død og live inn,flytter seg ikke da jeg skal ned terrassetrappa med barnevogna,følger etter oss uansett hvor vi er hen ute her ved huset,kan jo ikke ha døra oppe engag i finværet her.. Har hengt lapp på butikk også,men ingen reaksjon..enda..
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 nei det er dyremishandling, northern lights. du kan jo ringe en kattegruppe elle rnoe om det finnes i nærheten..
Northernlights Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Dyremishandling å sprute vann på ei katt man vil ha bort? Javel. Rent vann det er snakk om. Ringe dyrebeskyttelsen da, HI ;o)
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 ja jeg synes det, katter liker ikke vann.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Ringt dyrebeskyttelsen? Kattens vern? Lagt ut annonse på nettstedene deres?
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 skjønner problemet ditt! Men pusn er vel sulten og vil ha kos, tror nå jeg! men selvfølgelig, det er jo ikke din katt! så ring dyrebeskyttelsen å snakk med de! katten har det sikkert ikke bra der den hører til.. Huff, kjenner jeg blir trist! Jeg har selv 6 katter! og jeg elsker det! så folk som ikke tar vare på dyra sine må rett å slett brenne i h..... for min del! så ring dyrebeskyttelsen du! da blir hvertfall katten tatt hånd om:)
Northernlights Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Ja,nettopp. Men det er jo ikke "mishandling" i den forstand.En sprut vann med en vannpistol er vel heller uskyldig vil jeg tro.
OsloMor Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Stakkars pusen, kanskje du kan rykke inn ei annonse i lokalavisen...? Det er så utrolig trist med slike katter som prøver å finne tilhørighet et sted:-((
Gothminister Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2008 Ok. Ringer dyrebeskyttelsen i morgen. Må nesten. Ser ut som om halen hans har blitt bitt av også.. Han er jo så kjælen og god da,men vil ikke ha den her.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 Støtter Northernlights på det sterkeste! Katter liker ikke vann, og får den seg en dusj eller åtte, så skjønner den vel snart at den ikke bør bosette seg hos dere. Ellers kan du gjerne få låne bikkja vår et par dager.... Kattejager av rang!
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 8. mai 2008 #14 Skrevet 8. mai 2008 Dårlig humor..Hent en hund ja, la den spise opp katten...hahahahah:-( Ikke rart den blit tynnere , den er jo sulten..noen omskapsfulle mennesker har sikkert dratt fra den eller noe slikt...stakkars. Ring dyrebeskyttelsen..ikke finn på noe annet dumt iallefall.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 8. mai 2008 #15 Skrevet 8. mai 2008 Hvis halen har blitt bitt av, så har du rett til og få den avlivet muligens, hvis den er syk!!!! Dette er det mest humane. Du kan si til dyrlegen at dette er en "villkatt" som kom til døren deres frivillig, da er det GRATIS å avlive den...den fortjener hvertfall en human død om den er skadet.
Northernlights Skrevet 8. mai 2008 #16 Skrevet 8. mai 2008 Haaper katten faar hjelp om den er syk. Da er det nesten ditt ansvar,siden den ikke vil dra bort fra dere, til og ringe dyrebeskyttelsen. Vet det ikke finnes hundegalskap i Norge, men revskabb finnes. Og DET vil du ikke ha i naerheten av familien din.Spesielt om du har dyr selv.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 8. mai 2008 #17 Skrevet 8. mai 2008 Det beste er å ringe dyrebeskyttelsen, slik at de avgjør videre om den skal avlives. En katt som er tynn trenger ikke å avlives - heller ikke om den har bitt i halen. Med behandling kan det kureres. Katten vår har et avbitt øre, men er helt fin. Faren med disse kattene som ikke har fått vann og mat, er at de er lettere utsatt for sykdommer. Ormer, så katten bør få ormekur. Den kan være sterkt dehydrert. Det spørs på hvor lenge den har vært uten vann. Skjønner at du er lei..! Vi hadde en katt som hadde blitt reist fra, i tillegg til en katt fra før og en hund. Katta vår og den katten gikk ikke overens. Vi gikk til politiet, de fant ut at noen hadde vært på ferie her i Åfj og dermed reist fra den. De fikk tak i eierne som lovte å hente den, men de kom aldri. Den var angrepet av orm, var dehydrert + at en hadde et skjevt brudd i foten som hadde grodd feil. Bestemoren min (gammel og senil... ) ga selvfølgelig katta mat, så den ble værende på trappa her. Hun skjønte ikke selv at hun skapte problemet. Etter at vi hadde snakket med dyrlegen ang bruddet og evt kostnader så avlivde vi den. Vi kunne ikke ha den, ingen andre ville ha den og den led. Var utrolig tynn og dehydrert. Skulle ønske det fantes dyrepoliti i Norge, slik som det er i Usa. Lykke til videre, fint du ringer til dyrebeskyttelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå