Gå til innhold

mange som dusjer med baby her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte? Istedet for bad? Liker de det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å ha henne med i dusjen en gang i uke cirka... Vi bader henne kun en gang i uke også... Og tulla ELSKER å dusje.

Skrevet

Tar henne med i dusjen noen ganger, men ikke ofte siden hun bader hver kveld. Syns dusjen er moro da, og dusjer gjerne litt i balja siogså :)

Skrevet

Jeg gjør det en gang iblant, hvis jeg er hjemme alene når jeg selv skal dusje. Etter at han begynte å krabbe og reise seg er det ikke bare bare å la han virre rundt på badet mens jeg dusjer.

Han storkoser seg. Har han først på armen og dusjer han, så setter jeg han ned sammen med badelekene mens jeg vasker meg selv. Han krabber rundt bena mine og prøver å fange vannstrålen og slik. Gjør ingenting av at vannet renner nedover ansiktet hans.

Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Dusjer ca engang i uken, han liker det veldig godt. Bare husk å skru ned varmen på vannet i forhold til det du selv dusjer i- du merker det lett på babyen om det er for kaldt eller varmt. Jonas liker det nå, men var skeptisk første gangen vi prøvde....

Skrevet

Teksten i dette innlegget er fjernet av moderator

Skrevet

21:15, gå å sleng deg i veggen er du snill.....

Skrevet

jeg dusja med han første gang i dag. Tidligere har han bare ligget på matta si og sett på, helt fascinert av lyden av vannet, så i dag fikk han prøve. Virket ikke som han var helt overbevist, men det var utrolig koselig, og han klaget ikke da han fikk vann i øynene, så dette skal gjøres igjen!

Skrevet

HI her, var ikke jeg som skrev innlegg fra anonym 2115, bare så det er sagt

Skrevet

Hmm,kan tenke meg hvem det er som svarte så stygt!!!

Nettop svart på en annen tråd på skravla.

Skrevet

haha, var den til meg eller?

:)

Må nok skuffe deg der gitt, nicket mitt er tatt fra filmen Amelie fra Montmartre og kjæledyret hennes "blubb" som blir kasta i elva fordi mamman ikke takler at han er suicidal :)

Skrevet

Hvordan gjør dere det når dere dusjer med babyene? Hvor gjør dere av babyene mens dere vasker dere selv..? Tenker på de som ikke kan sitte selv enda, er ikke bare å sette de i dusjgulvet da.. Hørtes morsomt ut å dusje med baby, men skjønner ikke helt åssen dere gjør det..? Står barnefar klar til å ta imot barnet så dere vasker dere selv etterpå? Eneste løsningen jeg kan tenke meg!

Skrevet

Jeg begynte ikke med det før han kunne sitte selv, men hvis han skulle vært med i dusjen tidligere, så hadde nok pappa`n stått klar til å ta han imot ja.

Skrevet

Ja, har gjort det så snart navlestumpen hadde grodd. Liker det så godt så, har aldri vært noe skrik eller noe, så tydelig noe hun setter pris på.

Skrevet

Før jenta mi krabbet, så gjorde vi det slik: pappan eller jeg dusjet seg først ferdig (vasket seg osv), så rakte den andre babyen inn til den som sto i dusjen. Den som dusjet har babyen tett inntil seg i begynnelsen, så babyen føler seg trygg. Vi prøvde likevel helt fra begyynnelsen av å holde henne ut fra oss og under dusj-strålen, slik at vannet rant over hodet og ansiktet hennes. Gjorde henne ingenting, det heller. Men pass på at vannet ikke er så varmt som dere pleier å ha det når dere dusjer alene, og at strålen ikke er for kraftig og hard. Da babyen var ferdig dusjet, sto den andre klar med mykt håndkle og tørket henne. Men dusjet jeg alene, så dusjet jeg først meg selv, mens babyen lå klar på et håndkle under seg og et håndkle over seg rett utenfor dusjen. Så dusjet vi sammen, for så at jeg la henne på håndkleet igjen og tullet det andre over henne og klappet henne litt hastig tørr. Da ble hun ikke kald mens jeg selv tørket meg og kledde på meg. Deretter tok jeg for meg jenta mi igjen og kledde på henne.

Nå som hun har begynt å krabbe, lar jeg henne ture frem på badet som hun vil (NB! lukker igjen dolokket, eller så prøver hun å putte hendene nedi do....), men har kledd av henne alt unntatt bleien. Som regel kommer hun bort til dusjdøra fordi hun synes vanndråpene ser så spennende ut og også gjerne vil inn til meg. Når jeg er ferdig med å vaske meg, tar jeg raskt av henne bleien og så dusjer vi sammen. Etterpå må jeg tørke henne som best jeg kan, for hun ligger ikke rolig lengre nå, men farer avgårde. Men vi har det godt og varmt på badet, så det går greit nå selv om hun er naken mens jeg tørker meg.

Litt detaljert, men håper du fikk svar på det du lurte på.

Skrevet

Jeg pleide å dusje med snuppa før, helt fra hun var nyfødt. Nå i det siste har vi gått mer over til å bade i balje.

Det er ikke noe problem å dusje alene med babyen selvom den ikke kan sitte. Da kler du først av babyen og legger den på stellematte eller håndkle på gulvet så den ikke kan ramle ned. Hvis babyen klarer å holde i noe kan du gi den en leke å se på imens. Eller ligge litt på magen og trene seg. Så går du selv inn i dusjen og vasker deg. Ta babyen inn i dusjen når du har fått vasket og skylt deg selv og vask babyen. Legg babyen ned på stellematte/håndkle på gulvet og pakk den godt inn i et håndkle. Tørk deg selv sånn passe så du ikke er dryppende våt og tørk babyen.

Det er en fordel å ha alt klart og innen rekkevidde før du starter så du slipper å gå og hente ditt og datt.

Lykke til med dusjingen!

Skrevet

blir de ikke veldig glatte da? er så redd for å miste henne jeg...

Skrevet

Dusja et par ganger når jeg og hun var alene hjemme, det var før hun kunne sitte selv, og jeg syns det var et styr.. Så begynte vi med at pappaen tok henne imot når hun var ferdig så jeg kunne vaske meg...

Men nå sitter hun, så da dusjer vi sammen når vi er alene hjemme også. Kjempeherlig... Og hun elsker det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...