Gå til innhold

gynekologisk undersøkelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en tar sånn underlivs undersøkelse er det vanlig at legen stapper en finger opp i analen? Det skjedde med min venninne når hun var på sin første undersøkelse, hun har en mannlig lege. Jeg har tatt sånn undersøkelse 4 ganger å har aldri opplevd det. Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd det, men jeg har en venninne som har bakovervendt livmor så hun mente at det var derfor han gjorde det, for å få kjent livmoren...

Skrevet

Var venninna di gravid da? Venninna mi er ikke gravid eller noe.

Skrevet

Da jeg hadde min første svangerskapskontroll hos legen min mente han at jeg måtte ha en GU. Og da fikk jeg også en finger opp i analen samtidig som han kjente vaginalt. Han sa det var for å kjenne på livmoren.. Kanskje din venninnes lege mente det var nødvendig å kjenne etter hvordan livmoren var?

Skrevet

jeg har vært til gu MANGE ganger men bare opplevd d en gang . e gammel mannlig lege.. følte meg rett å slett jævli etterpå.

jeg ble ikke advart mot dette før han bare plutselig gjorde d han mente også at d var for å kjenne livmoren bedre.. men fy så unødvendig..

Skrevet

Ja for venninne min ble ikke advart mot dette å hun ble helt paff å syns det var ekkelt da han plutselig gjorde det. han tok den bare inn å så rett ut igjen så hun syns det var så rart. Virket ikke som om han kjente på noe sa hun.

Skrevet

Det er helt vanlig:) Kan være i forbindelse med kreftundersøkelse...

Skrevet

Ikke alle gjør det men det er helt vanlig og faktisk veldig bra at de gjør det. Det er iforbindelse med standard gu man gjør hvert 2-3 år. Tar celleprøve og sjekker etter svulster. Vær glad man får en grundig sjekk selv om det er ekkelt:) Men de bure jo informere på forhånd da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...