Gå til innhold

Morsmelk gir MER astma og allergi enn mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne debatten rullet på småtroll her om dagen, og jeg ble litt inspirert.

Flere separate studier viser at mm gir mer astma og allergi enn mme, stikk i strid med det man trodde før.

Hvordan stiller du deg til denne forskningen, kontra mme og IQ forskningen?

Det er først og fremst vår holdning til forskning jeg vil sette under lupen her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle vet at MM er best, uansett

Skrevet

Jeg satser på at mm er bedre enn mme uansett.....

Skrevet

Fordeler veier opp eventuelle bakdeler, dessuten så er det jo noe som heter spuriøse/skinnsammenhenger i forskning...

Skrevet

synes ikke det hørtes helt troverdig ut akkurat nei... Men for å være helt ærlig så bryr jeg meg svært lite. Mine har fått begge deler, så da ligger vi vel godt an da he he

Skrevet

Noen av svarene bekrefter mistanken min om at positive forkningsresultater er lettere å svelge ukritisk enn negative. Har man innvendinger om en type forskning, bør man jo ha samme innvendinger mot en annen?

Skrevet

Har ikke fått med meg de forskningsresultatene. Hvor ble undersøkelsen gjennomført? Av hvem?

Skrevet

For å vurdere om dette er troverdig eller ikke vil jeg se forskningen og kildene. Som de fleste forskninger så har vel ikke dette et fasit svar. Ulik forskning sikter på ulike studier og finner ulike svar alt etter hva de sjekker og hvilke kilder de bruker.

Generelt sett er vi ikke lette å snu. En gammel kunnskap er at mm er best, og at det nettopp forebygger astma og allergi +++, derfor vil nok de fleste stole på det helt til den nye forskningen er bevist gyldig.

Skrevet

Ja, ikke sant. Og det gjelder jo begge veier. Så vel noen svar i den andre tråden som beviser det motsatte. Hadde det vært naturligst og best med tåteflaske hadde vi og andre pattedyr vært født med det.

Skrevet

Står visst om den ene studien på forskning.no, leste også om det i Foreldre og Barn.

Skrevet

Jeg fant et sammendrag av artikkelen inne på forskning.no, men den var for lite utdypet til egentlig å få noe utav den. Det har vært mange sannheter som har vært opplest og vedtatt tidligere som har vist seg å ikke stemme, kanskje det er slik her også? Jeg tror uansett det krever mer enn én artikkel for å fastslå med rimelig sikkerhet at dette stemmer, spesielt når det har vært undersøkt flere ganger før med motsatt resultat.

Skrevet

Ja. og røyking gjør at sjansen er mindre for at du får diabetes type 1 og at du utvikler demens..

mme er bra, mme er best

Skrevet

mm er best var det ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...