Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Gidder ikke utbrede noe særlig om det egentlig, men var en lettelse og endelig vite at jeg ikke bare er hypokonder. Godt å komme til noen som forsto. Godt å få en diagnose så jeg har mer rettigheter mhht. nav o.l. Godt å vite at jeg kan få hjelp selv om alt er kronisk. Godt å vite at jeg nå som diagnosert kan leve normalt, med medisiner , men tilnærmet normalt og kanskje tenke på å jobbe en gang. Hurra!
solemio Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Gratulerer! Det er så sinnsykt mye lettere å ha NOE å forholde seg til, annet enn å bli uglesett. Lettere å vite behandling og om du som du sier kommer deg i jobb en gang. Vi har vært i samme situasjon her i huset, og etter noen år var det deilig, selv om det var en kjip diagnose. Men vi kom oss over det! Nyt våren nå, da!
blond Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Godt for deg! Du får undersøke om det finnes en interesseorganisasjon og et forum du kan møte folk som har samme diagnose som deg selv. Det kan være godt å møte andre med samme problem, men også praktisk da du kan få hjelp med rettigheter som NAV-ansatte ikke alltid er oppdaterte på.
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Ja, jeg har lenge "visst" om det, men har endelig fått det bekreftet så nå vet jeg hvilke rettigheter jeg har. Fienden du kjenner er lettere å kjempe mot enn fienden du ikke kjenner..
☆Anonymia☆ Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 så kjempe bra snuppa !!!! glad på dine vegne =)
blond Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Det er et stort poeng å få diagnosen pga rettigheter, men det kan også være godt i forhold til "andre" som tenker 'hyperkondor' og 'latsabb' når du ikke jobber. Dessverre er det noen som trenger en diagnose for å bli tatt på alvor av familie og andre. Synd når det ikke er nok at man forteller hva som er problemet, men må "bevise" for andre at man snakker sant og har en grunn for å ikke jobbe.
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 min diagnose er også sånn at mange misbruker den, de klarer alt annet enn å jobbe. jeg klarer ikke alt annet. sånt provoserer meg. høres kanskje veldig dust ut når jeg sier det sånn men jeg syns det er merkelgi at noen kan dra på ferie, feste, pusse opp, farte hit og dit men bare ikke jobbe, for da blir det problematisk. mens for meg er det problematisk at noe uventet skjer!! Og det er deilig å kunne fortelle folk at jeg er syk på ordentlig, og ikke bare på vent for å få diagnose. Veldig godt da legen ga meg diagnose. følte jeg kom hjem. Det fine er at nå kan jeg også få behandling.. Hurra!! Dette klarer jeg!
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Jeg er enig i at det er gratulerer! Jeg var redd jeg skulle gå derifra uten diagnose, da hadde livet mitt falt i tusen biter tror jeg. Hvorfor erj eg dårlig hvis jeg ikke er syk, liksom. Takk og lov var jeg det. "Takk" hehe
Joikaboll@ Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Gratulerer, kjenner til følelsene du må ha i deg i dag ;o) Lykke til i kampen mot systemet!
Cat.68 Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 Er mitt oppi denne kampen nå jeg (, men ting tar tid. Godt sikkert å få noe konkret å forholde seg til.
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #13 Skrevet 8. mai 2008 Jeg vet du er det! Du bør oppsøke martina hansen. _Legen jeg hadde idag var grusomt flink!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 8. mai 2008 #14 Skrevet 8. mai 2008 Så bra, gratulerer! Vet akkurat hvilken lettelse du kjenner nå!
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 8. mai 2008 #16 Skrevet 8. mai 2008 Martina Hansens Hospital ligger i bærum. Men jeg er så fornøyd med min lege.
Cat.68 Skrevet 8. mai 2008 #17 Skrevet 8. mai 2008 Uff ( blir for langt unna meg. Er jo glad i legen min jeg også, men alt tar sånn tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid. Jeg blir gal av det.Hva fikk du for diagnose.? Du kan jo skrive det på pm til meg ,hvis du ikke vil si det her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå