Gå til innhold

Det å koke alt mulig til babyen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste koker flasker til babyen etter hver gang, selv etter at de har vært i oppvaskmaskinen. Jeg ser også at mange koker grøtbolle, skje etc.

Men hva med alt det andre de putter i munnen da ? Min 4 mnd gamle gutt tygger på hendene ustanselig, og alt av leker, tepper, klær som han får tak i drar han til munnen for å tygge.

Smokken koker vi en gang iblant, men som regel blir den bare skylt godt.

Leker har vi med i vogna, og disse blir jo gjerne lagt på kafe bord etc når vi er rundtomkring. Disse skylles av iblant også.

Men dere som til og med koker grøtbollen, kokes også alt av leker etc ? Ligger ikke babyene på gulvet og leker - og gjerne ruller seg av teppet ?

Er dette med koking noe som henger igjen fra "gamledager" når man ikke hadde oppvaskmaskin og effektive rengjøringsmidler, eller er det virkelig nødvendig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

godt at noen spurte!! har lurt på akuratt det samme selv!!!=)

Skrevet

Kokte flasker og flaskesmukker frem til seks mnds. alder, pga melkebakteriene. De blir jo borte når de blir sterilisert. Smokker koker jeg før første gangs bruk, etter det aldri, egentlig. Skyller de bare.

Grøtboller og skjeer har gått i oppvaskemaskinen hele tiden, men skjeene (Avent) har jeg kokt før første gangs bruk.

Nå koker jeg kun ting før første bruk, han er ti mnd.

Skrevet

Ja, der sier du noe! Hehe. Vi koker flasker fordi vi ikke har oppvaskmaskin da.. Kommer ikke til å gjøre det når vi flytter, tar dem bare i oppvaskmaskina.. Må vel innrømme at jeg blir (litt) redd for den bakterien som kan komme i mme´en, selv om det står at det er minimal sjanse for det på pakka.. :P

*hysterisk* :P

Skrevet

Men forsvinner ikke melkebakteriene i oppvaskmaskinen på det "sinteste" programmet da ?

Skrevet

Aner ikke, men gadd ikke sette på en maskin med bare flasker, da syns jeg det var lettere å koke ;) Nå går de i maskina på vanlig program i øverste hylle, som det står på pakka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...