Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

pratet med en som mistet babyen sin under fødselen..vart helt i fra meg og klarte ikke si noe..ka sier en til slikt??? har tenkt på henne i hele dag...og så vart eg redd for det samme skulle skje oss...hvor vanlig er dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Maria,

Fórst má jeg jo bare si at det er jo forferdelig trist nár noe slikt skjer, og det tar ofte moren lang tid á komme over noe slikt. Jeg kjenner noen som mistet babyen sin etter 11 timer i pklutselig spedbarnsdód, ingen fysisk forklaring, de bare klarer ikke omstillingen, og det er helt forferdelig.

Det eneste jeg kan si er at dette er svaert sjelden, Sverige og Norge ligger pá topp blandt 137 land i hele verden ang barnefódsler, og et av punktene de undersóker er nettopp overlevelsesevnen under og etter fódsel. Det er alltid en riskiko fordi det er en alvorlig prosess men du má heller foksere pá det positive og se hvor mange barn som fódes og har det strálende fint! Det blir som á fly, mankan vaere red, men det er helt vanvittig mange hundretusener av avganger i verdenen om dagen og svaert fá ulykker i áret.

Vaer positiv men snakk gjerne med jordmoren din om det slik at du fár det ut!

Lykke til!

Skrevet

Det er helt forferdelig!!

Men, det viktigste er at man ikke skygger unna nå fordi man ikke vet hvordan man skal takle situasjonen. Det er typsik at folk holder seg borte fordi de ikke vet hva de skal si - og det sårer enda mer!

Det er ikke vanlig at babyer dør under fødselen, så ikke la den frykten sette seg hos deg. Skjønner godt at du nå blir engstelig da.

Skrevet

Det er utrolig hvor fattige ord blir i slike sammenhenger!!

Kan ikke si noe som kan hjelpe, jeg innbiller meg at det er i slike sammenhenger tilstedeværelse, en klem eller bare tankene kan være gode nok, vertfall det beste en kan.

Det er vel meget uvanlig dette, noen statestikk har ikke jeg funnet over det så derfor lar jeg være å skrive noe %... Men skjeldent er det!!

Skrevet

Det er heldigvis veldig sjeldent det skjer. Så sjansen er utrolig liten at det skal skje med deg..så det må du prøve å ikke tenke på

Skrevet

hun hadde en liten jente nå og det hadde gått fint,heldigvis...er vanligvis flink til å prate med folk som har opplevd fæle ting..men her vart eg helt paff,det var mangen andre tilstede,så turde ikke gå nermere inn på det,var redd hun skulle begynne å gråte..det er ikke noe gøy når det er 10 andre i nærheten...men stakkar, stakkar dame....blir så dårlig av slikt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...