Gå til innhold

Det var de kommentarene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag på jobbsamtale mellom meg og min kollega:

-Når er det du har termin igjen?

- 6 oktober

- HERREGUUUUD!!! Det ser jo ut som du skal føde i morgen!!!! Du kommer til å ha en helt enoorm mage til slutt! Hvordan skal dette gå!!

- *falsk latter* jaaa- men magen vokser i rykk og napp...

Jeg blir så oppgitt. Kanskje ikke noe å ta på vei for, men det sårer litt må jeg innrømme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, ja folk er ikke like flinke til å sette seg inn i andres ståsted alltid.. Jeg må innrømme at jeg har kommet med en lignende kommentar før og da falt det meg bare rett og slett ikke inn at det kunne ha vært sårende. For min del, så var det ikke snakk om at jeg syntes vedkommende var feit, men bare at magen var stor :S

Skrevet

Har fått komentarer på at nå begynner det virkelig å vise at jeg var gravid og at maven er blitt STOR. Hadde de ikke vist at jeg var gravid hadde de nok ikke sagt noe og ikke sett det heller (har litt postring)...noe som irriterer meg litt...men nå den siste uken har maven bare "veltet ut" og komentarene kom før dette...Hmmmf....

Skrevet

haha, ja det er super irriterendes. Jeg får alltid:

"Nei nå har du jaggu vokst synes jeg!!!"

og

" Er du heeeeeelt sikker på at det bare er en der inne?"

Jeg føler meg jo som DEN elefanten når jeg får disse kommentarene. Og noen ganger er det litt kjipt. Kommer ann på dagen, men for det meste så prøver ejg bare å tenke at ingen mener noe vondt med det generelt:)

Skrevet

Jeg fár ogsá komentarer men jeg var veldig forberedt pá dem og pá at de ikke nódvendigvis alltid er like velkomne eller gjennomtenkt. Som det har blitt sagt fór sá er det oftest de som ikke har barn selv fra fór som kommer med de heftigste komentarene eller de gamle fruene som ikke husker hvordan det var. Jeg er stolt av magen min, er glad i det som er inni og lever etter mottoet; jeg lar ikke andre forsure/"fortriste" min hverdag!

Sá ikke bry dere, vaer stolte og ta det positivt!

Klem!

Skrevet

Dere må da ikke bare ta imot slike kommentarer - svar tilbake! Det hjelper ihvertfall ikke hvis dere trekker dere unna og sitter igjen med sårede følelser. Nå er det på tide å la hormonene komme til sin rett og si AKKURAT hva dere mener. Jeg har overhodet ingenting til overs for folk som kommer med sårende kommentarer til gravide, dette er mennesker som ALDRI ville slengt ut " fy faen så svær du er " til en overvektig kollega, men syns det er helt greit å si sånt til en som er gravid. Enhver med et snev av fornuft skjønner at gravide trenger oppmuntring og omsorg fremfor å bli redusert til et underholdningsobjekt, men dessverre finnes det altfor mange idioter der ute uten sosiale antenner og en fungerende hjerne. Og de fortjener intet mindre enn den syrligste kommentaren dere kan oppdrive! Så her er det bare å slå seg løs, jenter - gi disse toskene svar på tiltale!

Skrevet

Huff. Fikk en kommentar av broren min i helga. Hadde ikke sett han på halvannen mnd. Med en gang han så meg så utbrøt han "hvor langt er du på vei igjen"?, sa at jeg var 6 mnd på vei.

Og da så han på meg med sjokk i ansiktet " Hva i huleste har skjedd med deg a, hvordan i all verden har du klart å bli så stor, sikker på at det ikke er tvillinger ?".

Må innrømme at den svei litt, men måtte jo flire litt også.

Er 161 cm høy, så hvor i all verden skal magen gjøre av seg, da ? Har dessverre ikke en lang ryggrad som babyen kan ligge opp etter....hehe

Skrevet

He he.. Må le litt også.. Har også samme problem som dere andre her.. Dette er mitt tredje barn jeg venter, er 16+5 uker på vei, og folk spør om jeg venter to, at jeg må være lenger på vei enn jeg tror. Og standarden: Nei nå har du jammen meg fått veldig stor mage!!

Har lært etter første og andre gang hvordan jeg skal svare: Så nå når kommentarene begynner, svarer jeg med ett smil. "ja hvis du syntes jeg er stor nå, så bare vent skal du få se om noen måneder. Har allti blitt veldig stor, og har liten plass så magen må vokse rett ut"

Så blir det ikke så gøy lenger og kommentere..

Er som deg crow... 160 høy og liten i overkroppen. Har ikke store plassen for en baby og vokse. Men husker når jeg ventet første at jeg fikk veldig veldig mange kommentarer til og med av fremmede folk jeg aldri hadde sett før. skikkelig sårende kommentarer. Får jeg slike nå har jeg bestemt meg for å svare tilbake med samme mynt..

Skrevet

Ja kjenner meg igjen i alt dette.. Har termin i beg av september og har nok allerede en stor mage, det ser jeg jo sjøl og. Men alle skal jo kommentere det! 2 ganger har jeg fått spm om det er tvillinger, den ene som spurte er faktisk en helsesøster! Ellers så hagler det jo med utsagn som om: - Du gleder deg nok til sommeren, tenk det skal bli den varmeste sommeren på mange år og du da med DEN MAGEN !!!! Ja, for svingende jeg gleder meg faktisk til sommeren, skal nok overleve den med masse vann, avkjøling og skygge! Bedre med heit sommer enn iskald vinter med snømåking=vondt i ryggen og tjukke klær som gjør at en ikke får bevegd seg med den svære magen!

Egentlig er det jo ikke noe å ta på vei for synes jeg men jeg blir bare litt småirritert når det er det eneste folk kan finne på å si! Jaja.... sånn er det nå bare :-)

Skrevet

I gár fikk jeg en kjempehyggelig kommentar! Venninnen min sa at jeg hadde kjempefin mage, at den har fin stórrelse til 6 mnd og at den har fin fasong! Da ble jeg báde litt flau og veldig glad! Jeg er riktignok 176 og har masse plass men jeg veide nok 10-15kg for mye da jeg ble gravid. Jeg har ikke gátt opp sá mye sá ná fóler jeg meg fin!

Og jeg er enig med dere, bare svar tilbake at jo, stórre skal den bli! Og bedre med varm sommer med sandaler og kjipp-kjappere enn vinter, snó og knytestóvler nár vi ikke klarer á bóye oss ned lenger....

Skrevet

Hhehe, bryr meg ikke om kommentarer om at magen er stor. De som ikke er gravide tenker ikke på at mange gravide tar seg nær av det. De mener det vel ikke noe vondt ment. Grunnen til at de sier det er vel fordi det er en baby, elskligen til moren, som har gjort at magen er stor og ikke fett, så da tenker de ikke på at noen tar det sårende. men jeg tar meg ikke nær av det, ettersom det ikke er vondt ment, og ikke er negativt å ha stor mage når man er gravid, men helt naturlig:)

Skrevet

Jeg fikk samme kommentar her forleden dag av noen kjente jeg møtte i butikken.

De: "Gratulerer! Vi hører ryktene! Når har du termin? I Oktober ja...? Men da er du jo stoooooor altså! Datteren vår skal ha i september og hun er jo ikke halvparten engang..!"

Jeg: Jada, men så er jo dette nummer fire, så da blir nok magen automatisk bare større litt fortere, selv om det er lenge igjen..

De: "Kanskje det er tvillinger....?!"

Jaja, tenker bare jeg.Noen blir fort større enn andre, sånn er det bare. Synes bare det var gøy jeg, er jo moro når folk ser magen. Litt flaut å si at det er 5 mnd til ungen kommer, bare. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...