Gå til innhold

5 mnd, vil ha mat hver 2 t fra kl.17 til 04, normalt? Andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 5 mnd som siste uken vil ammes hver 2 time fra kl.17 til ca kl.04 på natten. Slitsomt! Noen andre som har det slik/ har hatt det slik? Råd? Antar hun trenger mer mat, men har ikke kommet ordentlig igang med grøt da hun blir urolig i magen av det, så må vente litt til. Er utrolig slitsomt og amme så ofte på natten, er aldri uthvilt lengre. Har forsøkt med flaske med mer melk siste måltid før hun legger seg, men hun vil ikke ha mer. Hva kan jeg gjøre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhhh føler jeg kjenner igjen dette!! Det er så slitsomt!

Vi var igjennom noe av det samme fra 4-5 måneder, men kun på natta. Problemet for meg var at både jeg og snuppa var så trøtte og underernært på søvn at både hun og jeg sovnet når jeg ammet henne på natta, hvilket førte til at hun spiste altfor lite til hvert måltid og våknet oftere. Dessuten var dette en overgangfase for henne hvor hun gikk fra å "spise" en pupp pr måltid til å spise fra begge. Etter at jeg sørget for at vi begge var skikkelig våkne på natta og at hun spiste to pupper gikk det bare noen få dager og så våknet hun bare en gang pr natt. Nå er hun 6 måneder og våkner fortsatt bare en gang pr natt. Hun sovner vanligvis ca 19.30 og får mat igjen en gang mellom kl 3-5 et sted, før vi hun spiser og vi står opp ca kl 08. Hun har bare blitt ammet til må, men siden hun nå er 6 måneder begynner vi med tilvenning til grøt nå i helgen tenker jeg. Vet ikke om dette er problemet for deg men kan være lurt å prøve, jeg var i allefall så utrolig lettet da det funket for meg -selv om det var litt pes å skulle presse seg selv til våkne "ordentlig" midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis grøt blir for "hardt"for magen ville jeg gitt morsmelkerstatning som et måltid i 22-23 tiden før du legger deg. Erstatningen metter mer og er tyngere fordøyelig enn morsmelk!

Det kan funke hvis du er heldig!

Lykke til uansett hva du prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg prøvde å gi mme men snuppa ville ikke ha det, bare spyttet ut etterhvert som jeg ga henne. Pumpet ut litt mm på dagen som hun fikk på flaske på kvelden da men det hjalp ikke for oss. Men som sagt her var jo bare problemet at hun sovnet ved puppen på natta og derfor ikke fikk i seg nok mat da.

Lykke til uansett hva du prøver, håper det går seg til for dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...