Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 snuppa er 7 mnd. Hun får 3 måltider med fast føde hver dag og to måltider med bare mme.Hun får melk etter måltidene men drikker så lite. Når vi står opp om morningen drikker hun 230 ml mme ( da er det bare melk hun får) etter grøt og middag drikker hun som oftes bare 60 ml... hvor mye drikker deres?? hun har mange våte tissebleier om dagen, så tror egentlig ikke hun får for lite næring. Men for å si det sånn så drikker hun mindre mme enn f.eks bare to uker siden... hmmm..(
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 hvor mye melk blir det totalt i løpet av dagen (medregnet det som er i grøten?)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Hva med å gi melken før maten. Eller noen skjeer grøt, så litt melk. Må jo bli kjempe tørst av å få grøt først. vi vdrikker jo til maten vi også, blir veldig tørt å spise uten drikke til. Jeg gir altid mesteparten av melken først og sparer litt som hun får under måltidet eller etter hun er ferdig med grøten.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 HI her !! takk for tips Anonym j!!eg skal prøve det i morgen:) Sånn tilsammen får hun i seg litt over 500 ml mme på en dag. Hun spiser to hele posjoner grøt, og litt over et halvt middagsglass + litt frukt på en dag. Er litt vanskelig å få henne til å drikke vann, tilbyr det ofte etter at hun ikke vil ha mer melk (etter et av fastføde måltidene) men er hun ikke tørst så vil ikke hun ha tenker jo jeg... men men, skal prøve meg frem i morgen:)
vipsen*en av hver* Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 heisann.. ville bare si at min sønn sluttet å ville ha MME når han var sju mnd.. bare plutselig ville han ikke ha..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 500 ml mme er helt greit det i løpet av en dag, de venner seg jo til mer og mer fast føde i den alderen
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 dessuten er det bare bra å tilby vann, du kan jo prøve å tilby vann underveis i grøt/middagsmåltidene, er ofte lettere å få dem til å drikke litt da. (og det med at 500 ml i løpet av en dag var nok var det helsesøster som informerte meg om - like greit å få med kilden her!)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 hva gjorde du når han ikke ville ha mer mme da vipsen*en av hver*?? byttet du merke?? godt å høre at 500 ml holder:) tusen takk for svar!! :) hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå