Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Hvor farlig er den for gravide? Sønnen til ei venninne av meg har den nå trudde hun. Skal besøke henne på lørdag..visst han ikke er smittsom lengre. Hun leste at den smitter fr utbruddet og ikke etter utbrudd.. Så var det at hun har en unge til, og visst den da er smittet av sin bror?!? Skal jeg da tørre å besøke henne ? Siden det er smittsomt før utbrudd.. Noen som har litt greie på dette med 5 barnesykdom og graviditet? Og hva gjør man visst sine egen unger får det? jeg har jo unger selv. Hva skal jeg da gjøre visst noen av de to får en?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Det er kun røde hunder(Rubella) som er farlig for gravide;) Og den er det jo lite av pga vaksine.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Der tar du feil 5. barnesykdommern er også farlig for gravide har jeg lest en plass..å det leste venninna mi også.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 fant litt info selv jeg HI Gravide bør unngå å oppsøke noen som har sykdommen. Hvis det allerede har skjedd en kontakt med smittet person, tas det blodprøver med 2-3 ukers mellomrom for å se om den gravide utvikler ferske antistoffer mot sykdommen. I såfall blir den gravide henvist til sykehuset for å behandle fosteret (mens det ligger i magen) med antistoffer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå